Vol. 18 Núm. 2 (2014): Escuela, familias y resultados académicos. Un nuevo modelo de análisis de las relaciones entre docentes y progenitores

Escuela, familias y resultados académicos. Un nuevo modelo de análisis de las relaciones entre docentes y progenitores

Publicado: 2015-12-02

Tabla de contenidos

Schools, families and academic results: A new analytical model of the relationship between teachers and parents for student success

  • Jordi Collet-Sabé
  • Xavier Besalú
  • Jordi Feu
  • Antoni Tort
Publicado: sep 1, 2014
páginas 7-33

Padres y maestros hacia el diálogo. Una perspectiva inglesa

  • Carol Vincent
Publicado: sep 1, 2014
páginas 35-50

Parents and Teachers toward dialogue. An English perspective

  • Carol Vincent
Publicado: sep 1, 2014
páginas 35-50

Is there a place for families in secondary education? Perceptions and proposals to transform the institutional programme of schools

  • Josep Castillo
  • Nuria Felip
  • Albert Quintana
  • Antoni Tort
Publicado: sep 1, 2014
páginas 81-97

Familias y escuelas en tres centros educativos: En busca de relaciones compartidas

  • Sandra Martínez Pérez
Publicado: sep 1, 2014
páginas 117-133

Families and schools in three education centres: Looking for shared relationships

  • Sandra Martínez Pérez
Publicado: sep 1, 2014
páginas 117-133

Entre la teoría y la realidad: Opiniones y creencias del profesorado sobre la transmisión y fomento de hábitos saludables, a través del deporte y el juego, en la compleja relación Escuela-Familia

  • Juan Palomares Cuadros
  • Jesús Cimarro Urbano
  • Mar Cepero González
  • Beatriz Torres Campos
  • Manuel Estévez Díaz
  • Rosa Mª Martínez Pérez
Publicado: sep 1, 2014
páginas 135-151

Between theory and reality: views and beliefs of teachers about the transmission and promotion of healthy habits in the complex school-family relationship

  • Juan Palomares Cuadros
  • Jesús Cimarro Urbano
  • Mar Cepero González
  • Beatriz Torres Campos
  • Manuel Estévez Díaz
  • Rosa Mª Martínez Pérez
Publicado: sep 1, 2014
páginas 135-151

ESTRATEGIAS DE APOYO DE PADRES DE ALUMNOS DE ALTO DESEMPEÑO, PARA EL ESTUDIO Y APRENDIZAJE ESCOLAR

  • Aldo Bazán-Ramírez
  • Ana L. Navarro-Romero
  • Sandra Treviño-Siller
  • Doris Castellanos-Simons
Publicado: may 1, 2014
páginas 153-175

Strategies support for school learning and study in parents of high perfomance students

  • Aldo Bazán-Ramírez
  • Ana L. Navarro-Romero
  • Sandra Treviño-Siller
  • Doris Castellanos-Simons
Publicado: may 1, 2014
páginas 153-175

¿Tienen ansiedad hacia las matemáticas los futuros matemáticos?

  • Rosa Nortes Martínez-Artero
  • Andrés Nortes Checa
Publicado: sep 1, 2014
páginas 153-170

Do future mathematicians have math anxiety?

  • Rosa Nortes Martínez-Artero
  • Andrés Nortes Checa
Publicado: sep 1, 2014
páginas 153-170

Formación en competencias básicas para el futuro profesorado de educación secundaria: Competencias informacionales y de resolución de conflictos

  • Eva Mª Torrecilla Sánchez
  • Fernando Martínez Abad
  • Susana Olmos Migueláñez
  • Mª José Rodríguez Conde
Publicado: sep 1, 2014
páginas 189-208

Basic competency training for future secondary education teachers: Informational competences on conflict resolution

  • Eva Mª Torrecilla Sánchez
  • Fernando Martínez Abad
  • Susana Olmos Migueláñez
  • Mª José Rodríguez Conde
Publicado: sep 1, 2014
páginas 189-208

Analysis of justification and generalization processes of the rectangle area formula by primary school students

  • Matías Arce
  • Laura Conejo
  • Tomás Ortega
Publicado: sep 1, 2014
páginas 209-227

La formación en competencias básicas: Un reto para la administración

  • María Rosa Roselló Ramón
  • Carme Pinya Medina
Publicado: sep 1, 2014
páginas 245-265

Basic skills training: a challenge for the government

  • María Rosa Roselló Ramón
  • Carme Pinya Medina
Publicado: sep 1, 2014
páginas 245-265

La profesionalización de los profesionales de la formación para el empleo en constante [In]definición en Europa

  • Georgina París Mañas
  • José Tejada Fernández
  • Jordi Coiduras Rodríguez
Publicado: sep 1, 2014
páginas 267-283

The Professionals´ professionalization of training for employment in constant (un) definition in Europe

  • Georgina París Mañas
  • José Tejada Fernández
  • Jordi Coiduras Rodríguez
Publicado: sep 1, 2014
páginas 267-283

La interacción social en el contexto de aula de Educación Física

  • Lylian González Plate
  • Enrique Rivera García
  • Carmen Trigueros Cervantes
Publicado: sep 1, 2014
páginas 305-320

The social interaction within the physical education classroom

  • Lylian González Plate
  • Enrique Rivera García
  • Carmen Trigueros Cervantes
Publicado: sep 1, 2014
páginas 305-320

Presupuestos epistemológicos del informe TALIS: ¿Qué espera la OCDE del profesorado?

  • Sonia Regina Landini
  • Rose Meri Trojan
Publicado: sep 1, 2014
páginas 321-333

Epistemological assumptions of the TALIS report: What does OECD expect of teachers?

  • Sonia Regina Landini
  • Rose Meri Trojan
Publicado: sep 1, 2014
páginas 321-333

Aplicación del aprendizaje basado en problemas para la formación de alumnado de educación en la atención a la discapacidad

  • Carolina Fernández-Jiménez
  • Mª Dolores López- Justicia
  • María Fernández
  • Mª Tamara Polo
Publicado: sep 1, 2014
páginas 335-352

Problem-Based Learning as a way to teach Education students how to support people with disabilities

  • Carolina Fernández-Jiménez
  • Mª Dolores López- Justicia
  • María Fernández
  • Mª Tamara Polo
Publicado: sep 1, 2014
páginas 335-352