Salto rápido al contenido de la página
Navegación principal
Contenido principal
Barra lateral
Revistas de la Universidad de Granada
Porta Linguarum
Toggle navigation
Acerca de
Sobre la revista
Equipo editorial
Declaración de privacidad
Contacto
Envíos
Monográficos (Instrucciones)
Actual
Archivos (2019~)
Todos los números
Indexación
Avisos
Entrar
Registrarse
Entrar
English
Español (España)
Inicio
Archivos
Núm. 38 (2022): Junio
Núm. 38 (2022): Junio
Junio
Publicado:
2022-06-30
Tabla de contenidos
Datos de Comités y Revista/Número
Introduction
Daniel Madrid Fernández
Publicado:
Jun 22, 2022
páginas
7-8
Artículos
Impacto del factor frecuencia en la didáctica de estructuras verbales preposicionales en español para sinohablantes
Rosa Ana Martín Vegas
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.16850
Publicado:
Feb 1, 2022
páginas
9-26
Using generalizability theory to investigate the variability and reliability of EFL composition scores by human raters and e-rater
Elif Sari
Turgay Han
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.18056
Publicado:
Jun 1, 2022
páginas
27-45
How EFL primary teachers define literacy: an empirical study
Raquel Fernández-Fernández
Blanca Arteaga-Martínez
Nathan Florian
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.21068
Publicado:
Jun 1, 2022
páginas
47-63
New genres and new approaches: teaching and assessing product pitches from a multimodal perspective in the ESP classroom
Nuria Edo Marzá
Inmaculada Fortanet Gómez
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.21621
Publicado:
Jun 1, 2022
páginas
65-81
The use of Tik Tok in higher education as a motivating source for students
María Salomé Yélamos-Guerra
María García-Gámez
Antonio Jesús Moreno-Ortiz
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.21684
Publicado:
Jun 1, 2022
páginas
83-98
Examining foreign language listening anxiety and its correlates: a meta-analysis
Rui Li
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22173
Publicado:
Jun 1, 2022
páginas
99-117
Clases en línea y competencia digital en estudiantes taiwaneses de español durante la pandemia COVID-19
Javier Pérez Ruiz
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22185
Publicado:
Jun 1, 2022
páginas
119-135
In-house CBI materials and English language education
Ali Işık
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22204
Publicado:
Jan 21, 2022
páginas
137-158
Acquisition of L3 Spanish combinations: development in multilingual contexts
Hui-Chuan Lu
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22338
Publicado:
May 4, 2022
páginas
159-172
L’influence translinguistique sur la production orale en français L3 : le cas des enfants-apprenants iraniens
Marzieh Mehrabi
Noushin Daneshvar Hakimi Meibodi
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22393
Publicado:
Apr 23, 2022
páginas
173-190
Construction and validation of self-esteem in the foreign language classroom scale (SEFLS)
Pablo Antonio Cano Jiménez
Fernando David Rubio Alcala
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22447
Publicado:
May 3, 2022
páginas
191-207
Effectiveness of textually-enhanced captions on Chinese high-school EFL learners’ incidental vocabulary learning
Huizhen Wu
Xiaohu YANG
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23511
Publicado:
May 3, 2022
páginas
209-228
How to keep the current flowing? factors contributing to the longevity of directed motivational currents
Arkadiusz Pietluch
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23596
Publicado:
Mar 23, 2022
páginas
229-246
Creation and validation of a bilingual test to estimate aural and written vocabulary size
Martín Aoiz
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23606
Publicado:
Apr 11, 2022
páginas
247-263
Percepciones del profesorado sobre la implementación de AICLE en la Región de Murcia
Ana Isabel García Abellán
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23771
Publicado:
Apr 27, 2022
páginas
265-280
Does video self-analysis influence pre-service language teachers’ position within CLIL settings?
Cristina Díaz-Martín
María Elena Gómez Parra
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23877
Publicado:
Apr 6, 2022
páginas
281-299
Composición escrita del alumnado y expectativas de sus docentes. Una investigación en Educación Primaria
Domingo Albarracín Vivo
Eduardo Encabo Fernández
Amando López Valero
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23900
Publicado:
Apr 19, 2022
páginas
301-317
Reseñas
Eye tracking in second language acquisition and bilingualism: a research synthesis and methodological guide. Godfroid, A. (2020). Routledge, Abingdon, 438 pages, ISBN: 978- 1-138-02467-0.
Ting Hu
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23528
Publicado:
Feb 9, 2022
Curriculum development in English for academic purposes: a guide to practice. Martin Guardado and Justine Light (2020). Palgrave, Cham, 134 pages, ISBN: 978-3-030-47467-6.
Yali Shi
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23570
Publicado:
Jan 26, 2022
Situating language learning strategy use: present issues and future trends. Zoe Gavriilidou & Lydia Mitits (Eds.) (2021). Bristol: Multilingual Matters, 376 pages, ISBN: 978-1-78892-671-3.
Weili Wang
Publicado:
Feb 23, 2022
Cognitive bases of second language fluency. Norman Segalowitz (Ed.), Routledge (2010), 258 pages, ISBN:978-0-8058-5662-0
Yan Da
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23934
Publicado:
Feb 23, 2022
Oral corrective feedback in theory and practice. Roothooft, H. (2020). Pamplona, Ediciones Universidad de Navarra, 194 pages, ISBN 978-84-313-3540-3 (e-book 9788431356576)
Mari Kruse
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23998
Publicado:
Mar 8, 2022
Camino al chino. Li Qianchao y Yang Qiuhan (2019). McGraw Hill. 204 páginas, ISBN: 978-84-486-1874-2
Miguel González-González
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.24272
Publicado:
Apr 27, 2022
Frontiers of L2 Chinese language education: a global perspective. Zhang, Y., & Gao, X. (Eds.) (2021). Routledge, Abingdon, 206 Pages, ISBN: 9781003169895
Fan Fang
Siying Wu
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.24330
Publicado:
Mar 29, 2022
Chinese linguistics: an introduction (1.st ed.). Arcodia, G. F., & Basciano, B. (2021). Oxford University Press, 341 pages, ISBN: 978-0-19-884783-0
Chiara Uliana
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.24385
Publicado:
Apr 1, 2022
Contraportada