Quick jump to page content
Main Navigation
Main Content
Sidebar
Revistas de la Universidad de Granada
Toggle navigation
Current
Archives
Announcements
Call for Paper
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Revisores/as externos
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Portugal)
Home
Archives
Vol. 26 No. 2 (2022): La transformación digital de la docencia universitaria
Vol. 26 No. 2 (2022): La transformación digital de la docencia universitaria
La transformación digital de la docencia universitaria
Published:
2022-07-27
Table of contents
Articles
La transformación digital de la docencia universitaria
Manuel Area Moreira
Amador Guarro Pallás
Javier Marrero Acosta
Juan José Sosa Alonso
Published:
Jul 21, 2022
Pages
1-5
Key Competences and Teacher Training: Perception of the Students of Pedagogy
Vicente Gabarda Méndez
Nuria Cuevas Monzonís
Ernesto Colomo Magaña
Andrea Cívico Ariza
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21227
Published:
Jul 23, 2022
Pages
7-27
MOOC and university: bibliometric analysis on scientific production in Spanish institutions
Ernesto Colomo Magaña
Andrea Cívico Ariza
Vicente Gabarda Méndez
Nuria Cuevas Monzonís
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21223
Published:
Jul 25, 2022
Pages
29-53
Herramientas online para el desarrollo de la competencia digital del alumnado universitario
Miguel Ángel Ruiz Domínguez
Manuel Area Moreira
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21229
Published:
Jul 25, 2022
Pages
55-73
Factores claves en la transformación digital de las organizaciones educativas
Ángela López-Gracia
Teresa González-Ramírez
Juan de Pablos-Pons
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21222
Published:
Jul 25, 2022
Pages
75-101
Usos y competencias digitales del alumnado universitario con perspectiva de género
Celsa M Cáceres Rodríguez
Esperanza Mª Ceballos Vacas
Esther Torrado Martín-Palomino
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21450
Published:
Jul 25, 2022
Pages
103-124
Spanish Primary School Teacher’s digital competence in the midst of the COVID-19 pandemic
Javier Mañanes Manrique
Judit García-Martín
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21568
Published:
Jul 25, 2022
Pages
125-140
Multimedia annotations and social tagging as an active methodology for videoconferencing
Ana-Belén Pérez-Torregrosa
Violeta Cebrián-Robles
Francisco-José Ruiz-Rey
Manuel Cebrián-de-la-Serna
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.22654
Published:
Oct 20, 2022
Pages
393-415
Contribution
Rural school in initial teacher education of Early Childhood and Primary Education
A fiel to explore
Carlos Monge López
Francisco Javier García Prieto
Patricia Gómez Hernández
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21481
Published:
Jul 25, 2022
Pages
141-159
El prácticum en la formación inicial del maestro de Primaria. Construyendo identidades docentes
Gemma Torres-Cladera
Núria Simó-Gil
Laura Domingo-Peñafiel
Vanesa Amat-Castells
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21599
Published:
Jul 25, 2022
Pages
161-181
Los estudiantes de Educación Primaria como co-creadores del currículo
Marta Sandoval Mena
Gerardo Echeita Sarrionandia
Cecilia Simón Rueda
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.16918
Published:
Jul 25, 2022
Pages
183-202
Motivation as a tool to avoid academic plagiarism: intervention guidelines
Eva-María Espiñeira-Bellón
María-Cristina Pérez-Crego
Jesús-Miguel Muñoz-Cantero
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21194
Published:
Jul 25, 2022
Pages
203-225
Análisis de la Actualidad de la Red de Formación Permanente del Profesorado en España. Percepción y Forma de Participación en Actividades Formativas a través de los Agentes Implicados
Daniel Salcedo López
Mercedes Cuevas López
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.22661
Published:
Jul 25, 2022
Pages
227-248
Estudio de ítems en pruebas de competencia matemática aplicadas a futuros maestros
María Rosa Nortes Martínez-Artero
Andrés Nortes Checa
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21534
Published:
Jul 25, 2022
Pages
249-273
Preferencia por la matemática e inteligencias múltiples en escolares peruanos
Jaime Ramiro Aliaga-Tovar
Edwin Salas-Blas
Claudia Guevara-Cordero
Oscar Calle-Briolo
Arnold Alejandro Tafur-Mendoza
Brian Norman Peña-Calero
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.16863
Published:
Jul 25, 2022
Pages
275-296
Formación Permanente del Profesorado de Educación Física: Análisis de los Centros del Profesorado (CEP)
Mauricio Serrano Brazo
Augusto Rembrandt Rodríguez Sánchez
Gonzalo Ramírez Macías
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.16797
Published:
Jul 25, 2022
Pages
297-317
El acceso del profesorado de Música a la docencia en Educación Secundaria
Pilar Colás-Bravo
Guadalupe Hernández-Portero
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.17005
Published:
Jul 25, 2022
Pages
319-339
Teacher bureaucracy in Portugal: Knowing to act
Raul Alonso
Paula Romão
Paulo Delgado
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21268
Published:
Jul 26, 2022
Pages
341-365
Intercultural education in Spain: Study of approaches and practices in Primary Education
Àngels Torrelles Montanuy
Irimia Cerviño Abeledo
Pilar Lasheras Lalana
DOI:
https://doi.org/10.30827/profesorado.v26i2.21293
Published:
Jul 27, 2022
Pages
367-391