Pedagogical Translanguaging. Cenoz, J., & Gorter, D. (2022). Cambridge University Press, 68 pages, ISBN: 978-1-009-01440-3.
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi39.24641Palabras clave:
Pedagogical Translanguaging, Translanguaging, Language EducationResumen
Translanguaging generally refers to the use of two or more languages consciously or unconsciously at the same time for communicative purposes in a multilingual context (Conteh, 2018). Pedagogical translanguaging is the teaching practice that utilizes various teacher-planned activities to foster language and content learning in classroom settings by activating all the linguistic knowledge students already possess (Cenoz & Gorter, 2022). In this connection, pedagogical translanguaging provides a theoretical and instructional approach to support the development of all the languages used by multilingual learners. More importantly, the strength of pedagogical translanguaging lies in its potential to inspire confidence and encourage participation in language classrooms. Because learners are allowed to take advantage of their entire linguistic repertoire to be fully engaged in the learning of a target language (Hirsu, Zacharias, & Futro, 2021). However, there are more things to consider than meets the eye for the implementation of pedagogical translanguaging.
Descargas
Citas
Cenoz, J., & Gorter, D. (2022). Pedagogical translanguaging and its application to language classes. RELC Journal, 003368822210827. https://doi.org/10.1177/00336882221082751
Conteh, J. (2018). Translanguaging. ELT Journal, 72(4), 445–447. https://doi.org/10.1093/elt/ccy034
Hirsu, L., Zacharias, S., & Futro, D. (2021). Translingual arts-based practices for language learners. ELT Journal, 75(1), 22–32. https://doi.org/10.1093/elt/ccaa064
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).