Eye tracking in second language acquisition and bilingualism: a research synthesis and methodological guide. Godfroid, A. (2020). Routledge, Abingdon, 438 pages, ISBN: 978- 1-138-02467-0.
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.23528Palabras clave:
Eye tracking, second language acquisition, research synthesis, practical guide, SLA research and practiceResumen
This book review evaluates Aline Godfroid’s Eye Tracking in Second Language Acquisition and Bilingualism: A Research Synthesis and Methodological Guide. As one of the first on SLA eye tracking research, this book is a valuable resource for both L2 researchers and practitioners, by providing practical guidelines and a comprehensive synthesis of research in this field. This review first offers an introduction of the author’s background, the motivation, scope and goal of this book, its target readers, and a comparison of it with another book on the same subject. Then it summarizes the main points of each chapter. This is followed by analysis on its contribution to L2 research and practice. In particular, it discusses the book’s relevance for L2 researchers and practitioners, in providing inspiration for formulating new research questions and answering old questions with eye tracking, and for L2 pedagogical innovations, assessment, curriculum and materials development with findings gleaned from these studies.
Descargas
Citas
Conklin, K., & Pellicer-Sánchez, A. (2016). Using eye-tracking in applied linguistics and second language research. Second Language Research, 32(3), 453–467. https://doi.org/10.1177/0267658316637401
Conklin, K., Pellicer-Sánchez, A., & Carrol, G. (2018). Eye-Tracking: A Guide for Applied Linguistics Research. Cambridge, MA: Cambridge University Press.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).