Secondary school teacher motivation and quality of ELE teaching in Côte d'Ivoire: A correlational study
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi43.30361Keywords:
teaching motivation, teaching quality, secondary education, ELE, Ivory CoastAbstract
Many studies agree that motivation is fundamental to teaching practices. The aim of this paper is to open a reflection on the issue of teacher motivation and its relation to the quality of EFL teaching in Côte d'Ivoire. Motivating teachers will enhance their ability to produce quality work in order to meet the current needs of society. This is because in this competitive world all countries want to find measures to promote quality teaching. The study was carried out with Ivorian secondary school teachers of French as a foreign language. A simple probabilistic technique was used to form the sample, using Spearman's Rho coefficient. This work showed a very strong and significant positive correlation between the variables of the study. This demonstrates the need to invest more in this field of study in order to improve the teaching of ELE in the country.
Downloads
References
Chehaybar, E. (2007). Reflexiones sobre el papel del docente en la calidad educativa, Reencuentro, Núm. 50, diciembre de 2007, pp. 100-106
Deci, E., Ryan, R. (2000). The “what” and “why” of goal pursuits: human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268
Deci, E., Ryan, R. (2002). Handbook of self-determination research. University of Rochester Press
Djandue, B. (2012). Enseñanza-Aprendizaje del E/LE en Costa de Marfil: el uso de la lengua meta en el curso inicial. Tesis doctoral. Universidad de Granada.
Endrizzi, L (2014). La qualité de l’enseignement : un engagement : un engagement des établissements, avec les étudiants ? Dossier d’actualité, Ecole Normale Supérieure de Lyon.
Gómez, E. (2020). Análisis correlacional de la formación académico-profesional y cultura tributaria de los estudiantes de Marketing y Dirección de Empresas. Revista Universidad y Sociedad, 12(6), 478-483.
Koffi, H. (2009). Panorama de la pluralidad lingüística y cultural de Costa de Marfil: situación del español como lengua extranjera. DEA publicado. Universidad de Granada.
Kumon, A. (2015). Análisis de las prácticas docentes del profesorado de español como lengua extranjera de Costa de Marfil. Tesis doctoral. Universidad de León.
Masson, J. (2020). Étude des déterminants motivationnels du bienêtre scolaire. Revue des sciences de l’éducation, Volume 45, numéro 3, pp. 26-46
Panagia, M. (2022). El lunfardo en las letras de los tangos y su incidencia en el aprendizaje del español de Argentina. Tesis doctoral. Universidad de Granada.
Paquet, Y., Carbonneau, N. y Vallerand, R.J. (2016). La théorie de l’autodétermination. Aspects théoriques et appliqués. De Boeck Supérieur
Revista, I. (2019). El maestro, protagonista del cambio para la gestión de la calidad educativa en Perú. IGOBERNANZA, 2(7), 42-52.
Rockwell, E. (2018), La complejidad del trabajo docente y los retos de su evaluación: resultados internacionales y procesos nacionales de reforma educativa. Cuadernos de educación. 1-23.
Sabariego, M y bisquerra, R (2019). Fundamentos metodológicos de la investigación educativa. En Rafael Bisquerra (coord.) Metodología de la investigación educativa, Ed La Muralla
Sánchez, J. (2013). Métodos de investigación educativa. Ed Punto Rojo libros.
Unesco (2022). El profesorado opina: motivación, habilidades y oportunidades para enseñar la educación para el desarrollo sostenible y la ciudadanía mundial. Unesco.
Yao, F. (2016). Los factores que influyen en la calidad de la educación. Itinerario Educativo, 67, 217–225
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jean-Roch-Donald Abi, Juan de Dios Villanueva Roa

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.