L2 Pragmatic Competence in Chinese EFL Routines. Yuqi Wang (2023) Singapore, Springer, 144 pages, ISBN 978-981-19-6351-3
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi41.28749Resumen
Pragmatic routines have long been considered essential tools for second/foreign language (L2) learners’ pragmatic competence and language use (Taguchi & Roever, 2017). However, the current literature is largely confined to the recognition, comprehension, and production of formulaic routines without considering the role of task modality in learners’ cognitive processing of such chunks (Roever, 2012). To fill this gap, in this monograph entitled “L2 Pragmatic Competence in Chinese EFL Routines”, Wang takes a cross-sectional approach to study L2 pragmatic routines of Chinese learners in light of pragmatic multimodality and the socio-cognitive perspective. In doing so, the author scrutinizes the mediating role of proficiency and study abroad experience in different aspects of pragmatic routines’ competence. This resource expands the scope of research on L2 pragmatic routines by integrating multidimensional pragmatic modalities into the study of routines as core constructs of pragmatic competence. It helps English as a foreign language (EFL) learners, teachers, researchers, and teacher trainers to actively focus on the promotion of L2 pragmatic routines. Moreover, this monograph presents some theories and practices that EFL educators may draw on to increase learners’ reception and production of routines in EFL contexts.
Descargas
Citas
Roever, C. (2012). What learners get for free: Learning of routine formulae in ESL and EFL
environments. ELT Journal, 66, 10–21.
Taguchi, N., & Roever, C. (2017). Second language pragmatics. Oxford University Press.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).