A Spanish Academic L-MOOC interdisciplinary analysis: validation from hybrid teaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.30827/portalin.viVI.28692

Keywords:

Internet, MOOC, Language Learning, Education, Spanish

Abstract

More than ten years after the emergence of the MOOC, we find ourselves with a consolidated digital course methodology with multiple possibilities. The L-MOOCs focus on language learning, with different problems, such as the adaptation to different types of students or that the language of communication itself is the object of learning. In this research we present the validation of the L-MOOC Aprende español académico, within the MOOC2move project, (2018-2021) with the participation of the Open University and the universities of León and Alicante. In October 2020, in a hybrid teaching situation, the second edition of this L-MOOC was carried out by students of the Faculty of Education of the University of Alicante. An experimental quantitative analysis is carried out with two questionnaires before and after carrying out this L-MOOC. The results highlight the validity of this MOOC to learn the possibilities of the Internet to learn languages, in addition to allowing us to improve different contents. 

This research is located in the European project: MOOC2move: LMOOCs for university students on the move. Erasmus + Strategic Partnerships for higher education. n° 2018-1-FR01-KA203-048165.

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Author Biographies

José Rovira-Collado, University of Alicante

Doctor en Ciencias de la Educación por la Universidad de Alicante (España) es profesor a tiempo completo en el Departamento de Innovación y Formación de la Facultad de Educación de la Universidad de Alicante. Es subdirector del Departamento de Innovación y Forma

Mónica Ruiz-Bañuls, University of Alicante

Doctora en Filología Hispánica por la Universidad de Alicante (España) es profesora a tiempo completo en el Departamento de Innovación y Formación de la Facultad de Educación de la Universidad de Alicante. Es Secretaria Académica del Centro de Estudios Literarios Iberoamericanos Mario Benedetti (Universidad de Alicante) y coordinadora académica de la Miscelánea de la revista América sin Nombre de la UA.

Isabel María Gómez-Trigueros, University of Alicante

Doctora en Ciencias de la Educación por la Universidad de Alicante (España) es profesora a tiempo completo en el Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas de la Facultad de Educación de la Universidad de Alicante. Es Vicedecana del Máster de Investigación Educativa y del Máster del Profesorado de Educación Secundaria, Formación Profesional y Escuelas Oficiales de Idiomas.

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Published

2023-07-28

How to Cite

Rovira-Collado, J., Ruiz-Bañuls, M., & Gómez-Trigueros, I. M. (2023). A Spanish Academic L-MOOC interdisciplinary analysis: validation from hybrid teaching. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (VI), 141–155. https://doi.org/10.30827/portalin.viVI.28692