Using Digital Portfolios to Develop Students’ Writing: A Practical Guide for Language Teachers. Lam, R., & Moorhouse, B., L. (2022) Abingdon, Routledge, 167 pages, ISBN: 978-1-032-28240-4
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi41.27135Palabras clave:
-Resumen
The uses of e-portfolios in L2 education and research have recently increased given their reflective and process-oriented nature. Many scholars have begun using e-portfolios to collect their data in various aspects of L2 teaching and learning. Considering the prominence of technologies and e-portfolios in teaching L2 writing, a recent and influential book has been published by Routledge titled “Using Digital Portfolios to Develop Students’ Writing: A Practical Guide for Language Teachers”. It presents the theoretical underpinnings of e-portfolio and the way its application in L2 contexts can boost the quality of teaching and learning English writing skills.
Descargas
Citas
Estaji, M., & Ghiasvand, F. (2022). Teacher assessment identity in motion: The representations in e-portfolios of novice and experienced EFL teachers. Issues in Language Teaching. doi.org/10.22054/ilt.2022.70302.741
Walland, E., & Shaw, S. (2022). E-portfolios in teaching, learning and assessment: Tensions in theory and praxis. Technology, Pedagogy and Education, 1-17. doi.org/10.1080/1475939X.2022.2074087
Zhou, M., Chye, S., Koh, C., & Liu, W. C. (2013). Understanding teacher identity through the use of e-portfolios with pre-service teachers. In J. Platos (Ed.), Proceedings of the second international conference on e-technologies and networks for development (pp. 20–27). Society of Digital Information and Wireless Communications.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).