English Medium Instruction Practices in Higher Education: International Perspectives Jim McKinley and Nicola Galloway (Eds.), (2022). Bloomsbury Publishing. ISBN-13: 978-1350167858
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi39.25486Palabras clave:
English Medium Instruction, higher educationResumen
The exponential growth of English Medium Instruction (EMI) particularly in higher education on a global scale is largely propelled by the rise of English as the global lingua franca in academic research and communications. Due to the diversities of educational and linguistic contexts, complexities of socio-cultural landscapes, and different disciplines of EMI, it is exceptionally challenging and highly essential to examine the EMI motivations, polices, and practices from a global perspective (Block & Khan, 2020). Jim McKinley and Nicola Galloway responded to this challenge in their new edited volume English Medium Instruction Practices in Higher Education: International Perspectives. With contributions from renowned EMI researchers from 21 different national and regional contexts, this volume provides insights into EMI implementations which vary at the national or region (macro), institutional (meso), and classroom (micro) levels. Reading this book has greatly strengthened my understanding about the history and the status quo of EMI practices in non-Anglophone contexts.
Descargas
Citas
Block, D. & Khan, S. (Eds.) (2020). The secret life of English-Medium instruction in higher education: Examining microphenomena in Context. Routledge.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).