Individual Differences in Language Learning: A Complex Systems Theory Perspective. Carol Griffiths & Adem Soruç (2020). Palgrave Macmillan, 220 pages, ISBN 978-3-030-52900-0 (eBook).
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi37.21254Palabras clave:
individual differencesResumen
Individual differences are attached considerable importance in almost all components of the linguistic system, including the acquisition and processing of properties of speech, complex grammatical structures, and discourse (Kidd, Donnelly & Christiansen, 2018). For this reason, research on individual differences has excellent potential to contribute significantly to the debates in the language sciences. Considering each individual as a unique language learner, exploring individual differences can provide language teachers with lots of opportunities concerning material adaptation, adopting appropriate strategies, adjusting their teaching style, and giving feedback in the language learning and teaching process. More specifically, there is a complex relationship among learner variables such as first language literacy, self-efficacy, gender, attainment, and so on (Courtney, Graham, Tonkyn & Marinis, 2017). Individual Differences in Language Learning: A Complex Systems Theory Perspective attempts to decipher this complex system adopting an evidence-based perspective in each significant individual difference presented in different sections. One of the strengths of the book is that each section has been designed in a reader-friendly manner with eye-opener prompt questions at the very beginning and at the end, follow-up tasks, and a list for further reading which serves as a guide for researchers.
Descargas
Citas
Dewaele, J. (2012). Personality: Personality traits as independent and dependent variables. In S. Mercer, S. Ryan, & M. Williams (Eds.), Language learning psychology: Research, theory & pedagogy (pp. 42–57). London, UK: Palgrave Macmillan.
Kidd, E., Donnelly, S., & Christiansen, M. H. (2018). Individual differences in language acquisition and processing. Trends in cognitive sciences, 22(2), 154-169.
Pawlak, M. (Ed.). (2012). New perspectives on individual differences in language learning and teaching. Berlin: Springer.
Skehan, P. (1989). Individual differences in second-language learning. London, UK: Edward Arnold.
Vygotsky, L. (1978). Mind in society. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).