对商业合同作弊产业学科整合的国际化对比
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.30827/relieve.v29i2.29227关键词:
合同作弊, 论文工厂, 学术诚信摘要
商业合同作弊,这种第三方以换取报酬为目的来完成相应任务的行为,已成为一项不断扩张的产业,也是全世界学术机构需要解决的问题。该研究范围包含了该产业覆盖的九个教育领域和四个国家(澳大利亚、英国、加拿大和美国)。我们对4032次谷歌搜索进行数据自动收集,并在机器学习模型的帮助下分析哪些结果是论文工厂。研究发现49%的搜索结果都是论文工厂,其中3247个为付费广告,这与谷歌广告政策完全相悖。艺术、人文和教育是受该产业影响最深的领域。最后,研究一方面建议教育界对合同作弊保持持续的监视,另一方面也希望能够找到不断促进学术诚信的解决方案。
##plugins.generic.usageStats.downloads##
参考
Ahsan, K., Akbar, S., & Kam, B. (2022). Contract cheating in higher education: a systematic literature review and future research agenda. Assessment & Evaluation in Higher Education, 47(4), 523-539. https://doi.org/10.1080/02602938.2021.1931660
Clarke, R., & Lancaster, T. (2006). Eliminating the Successor to Plagiarism? Identifying the Usage of Contract Cheating Sites, Proceedings of Second International Plagiarism Conference
Curtis, G., Clare, J., Rundle, K., Eaton, S., Stoesz, B., & Seeland, J. (2022). Contract Cheating: An Introduction to the Problem. Contract Cheating in Higher Education. https://doi.org/10.1007/978-3-031-12680-2_1
Eaton, S., Stoesz, B., & Seeland, J. (2022). Listening to ghosts: A qualitative study of narratives from contract cheating writers from the 1930s onwards. Contract Cheating in Higher Education: Global Perspectives on Theory, Practice, and Policy, 271-286. https://doi.org/10.1007/978-3-031-12680-2_18
Ellis, C., Zucker, I., & Randall, D. (2018). The Infernal Business of Contract Cheating: Understanding the Business Processes and Models of Academic Custom Writing Sites. International Journal for Educational Integrity. https://doi.org/10.1007/s40979-017-0024-3
Lancaster, T. (2016). Are All of Our Students Completing Their Own Work? Examining Contract Cheating Within the Computing Discipline. https://www.slideshare.net/ThomasLancaster/are-all-of-our-students-completing-their-own-work-examining-contract-cheating-within-the-computing-discipline-london-metropolitan-university-120216
Lancaster, T. (2019). Social Media Enabled Contract Cheating. Canadian Perspectives on Academic Integrity 2, 7-24. https://doi.org/10.11575/cpai.v2i2.68053
Lancaster, T. (2020). Academic Discipline Integration by Contract Cheating Services and Essay Mills. Journal of Academic Ethics 18, 115–127. https://doi.org/10.1007/s10805-019-09357-x
Lancaster, T., & Clarke., R. (2016). Contract Cheating: The Outsourcing of Assessed Student Work. Handbook of Academic Integrity, 639-654. https://doi.org/10.1007/978-981-287-098-8_17
Newton, P. (2018). How Common Is Commercial Contract Cheating in Higher Education and Is It Increasing? A Systematic Review. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/feduc.2018.00067
OECD. (2020). Number of Students Enrolled in Different Education Programmes by Field and Sex. https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=EDU_ENRL_FIELD

##submission.downloads##
已出版
##submission.howToCite##
期
栏目
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc4.footer##Los autores ceden de forma no exclusiva los derechos de explotación de los trabajos publicados a RELIEVE (a los solos efectos de favorecer la difusión de los artículos publicados:firmar contratos de difusión, de integración en bases de datos, etc.) y consienten que se distribuyan bajo la licencia de Creative Commons Reconocimiento-Uso No Comercial 4.0 International (CC-BY-NC 4.0), que permite a terceros el uso de lo publicado siempre que se mencione la autoría de la obra y la fuente de publicación, y se haga uso sin fines comerciales.
Los autores pueden llegar a otros acuerdos contractuales adicionales e independientes, para la distribución no exclusiva de la versión del trabajo publicado en esta revista (por ejemplo, incluyéndolo en un repositorio institucional o publicándolo en un libro), siempre y cuando se cite claramente que la fuente original de publicación es esta revista.
La mera remisión del artículo a RELIEVE supone la aceptación de estas condiciones.