Contenido principal del artículo

Autores/as

  • Cynthia Martínez-Garrido Grupo de investigación "Cambio Educativo para la Justicia Social" (GICE), de la Universidad Autónoma de Madrid
Vol. 15 Núm. 3 (2011): Eficacia escolar y equidad. La equidad en la investigación sobre eficacia escolar, Monográfico, Páginas 149-174
Recibido: Nov 27, 2015 Publicado: Dec 1, 2011
Cómo citar

Resumen

The present article explores the 25 research most significant in the field of School Effectiveness. These investigations demonstrate the successful evolution that the School Effectiveness Movement has developed in almost a century, their progress and how they had contributed to the improvement of education. Finally, providing a synthetic view of the magnitude that these investigations have reach in School Effectiveness Movement, the article presents an overview of the contexts and characteristics of each stage of the movement

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Martínez-Garrido, C. (2011). 25 key research on school effectiveness. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 15(3), 149–174. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/20419