Reflecting on the Common European Framework of Reference for Languages and Its Companion Volume. Little, D. & Figueras, N. (Eds.) (2022). Multilingual Matters, 226 pages. ISBN: 978-1-80041-018-3
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi43.29572Resumen
The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is a highly influential language policy and education guide. Officially published in 2001, it's available in over 40 languages and used by individuals, institutions, and policymakers in various contexts with different aims and degrees of rigour, laying great impact on countries within and beyond Europe.
Recently, due to social mobility and change, the growing plurality in communities in a worldwide brings opportunities and challenges to language education. In response to these, the Council of Europe updated the CEFR and released its Companion Volume (CEFR-CV) in 2018 (a provisional) and 2020 (the definite version). It is the responsibility and of great significance of its member states, language education agencies and together with professionals to effectively utilize both documents. This book emerged from a two-day conference held in London, gathering expanded oral presentations from the guest speakers to kickstart the vision on "Towards a Road Map for Future Research and Development," uniting diverse perspectives and essential questions.
Descargas
Citas
Council of Europe. (2001). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press.
Council of Europe. (2018). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment: Companion volume. Council of Europe.
Council of Europe. (2020). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment: Companion volume. Council of Europe.
O’Sullivan, B. (2020). Comprehensive Learning Systems. British Council Perspectives on English Language Education and Policy series: British Council.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).