A Critical Analysis of Theoretical Concepts, Jim Cummins, Bristol, UK; Blue Ridge Summit, PA: Multilingual Matters, (2021), 464 pages, ISBN-13: 978-1-80041-357-3
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.27812Palabras clave:
Multilingualism, Multicultural education, Internalization, BilingualismResumen
Multilingualism has always been a pervasive phenomenon in the academic arena and societies, where people belonging to dissimilar linguistic and cultural backgrounds live and/or study beside the mainstream group (Gorter & Arocena, 2020). The issue gained more momentum with the globalization of English and the internationalization of education that led to an exponential rate of immigration and juxtaposition of native and non-native students at schools (Walker, 2018). Given the significance of multilingual education, a growing body of research has been conducted to unpack its multiple dimensions (Sun & Zhang, 2020). Although such studies have offered promising insights, this strand of research still demands more scholarly attention devoted to the understanding of theories, policies, and practices of multilingualism to help students learn English and succeed in academia. To make this happen and bridge the gaps, Jim Cummins’ monograph, entitled “Rethinking the Education of Multilingual Learners: A Critical Analysis of Theoretical Concepts”, presents the readers with a personal journey that covers more than 40 years of research and practice in bilingualism and multilingualism.
Descargas
Citas
Gorter, D., & Arocena, E. (2020). Teachers’ beliefs about multilingualism in a course on translanguaging. System, 92, 102272.
Sun, P. P., & Zhang, L. J. (2020). A multidimensional perspective on individual differences in multilingual learners’ L2 Chinese speech production. Frontiers in Psychology, 11, 59. doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00059
Walker, T. (2018). Internationalization and multilingualism: Integration or disintegration?. In I. Liyanage (Ed.), Multilingual education yearbook 2018 (pp. 139-158). Cham: Springer.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).