Researching creativity in second language acquisition. Ashleigh Pipes, (2023). Routledge, New York and Oxon, 164 pages. ISBN: 9781003049951. (e-book)
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi42.27679Resumen
In the field of Second Language Acquisition (SLA), studies on individual differences, such as anxiety, motivation, and aptitude, have come to the core of saturation. However, research on creativity, a fundamental dimension of effective language teaching (Derahkshan, Greenier,& Fathi,2022), is relatively deficient and deserves more attention as a result of the increasing demand for communicative and task-based approaches in modern language teaching. (p.63) Considering such a lacuna, Researching Creativity in Second Language Acquisition is especially timely monograph to fill the gap.
Descargas
Citas
Derakhshan, A., Greenier, V., & Fathi, J. (2022). Exploring the interplay between a loving pedagogy, creativity, and work engagement among EFL/ESL teachers: A multinational study. Current Psychology. http://doi.org/10.1007/s12144-022-03371-w
Derakhshan, A., Wang, Y. L., Wang, Y. X., & Ortega-Martín, J. L. (2023). Towards Innovative Research Approaches to Investigating the Role of Emotional Variables in Promoting Language Teachers’ and Learners’ Mental Health. International Journal of Mental Health Promotion, 25 (7): 1-10. doi:10.32604/ijmhp.2023.029877.
Seligman, M. E. (2011) Flourish: A new understanding of happiness and well-being and how to achieve them. Nicholas Brealey.
Wang, Y., Derakhshan, A., & Azari Noughabi, M. (2022). The interplay of EFL teachers’ immunity, work engagement, and psychological well-being: Evidence from four Asian countries. Journal of Multilingual and Multicultural Development. https://doi.org/10.1080/01434632.2022.2092625.
Wang Y., Derakhshan A., & Pan, Z. (2022). Positioning an agenda on a loving pedagogy in second language acquisition: Conceptualization, practice, and research. Frontiers in Psychology, 13, 894190. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.894190.
Wang, Y., Derakhshan, A., & Zhang, L. J. (2021). Researching and practicing positive psychology in second/foreign language learning and teaching: The past, current status and future directions. Frontiers in Psychology, 12, 1-10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.731721.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).