English language teaching: Policy and practice across the European Union (1st Edition). Lee McCallum, Gateway East, Singapore: Springer Nature (2022), 357 pages, ISBN: 978-981-19-2151-3
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.27507Palabras clave:
Book Review, EU, ELT, English language educationResumen
Foreign language competency has been underscored in different countries to promote educational and occupational chances. This emphasis increased with the globalization of the English language in the world as the lingua franca of science and education. This movement toward English inspired the European Union (EU) to call the citizens for acquiring a foreign language beside their native languages. However, the expansion of English created some problems concerning mother tongue, language interferences, and contradictory policies and practices. These challenges have been insufficiently examined in academia. Stimulated by these shortcomings, in this book, McCallum provided a snapshot of the trends and practices in ELT across the EU. Moreover, she depicts the key issues, theoretical tenets, empirical studies, and the challenges of ELT frequent in the 21st century classes. This thought-provoking volume affords a panoramic view of ELT themes, policies, and practices in the EU followed by scientific evidence from different levels of education. By doing so, it informs ELT teachers, language teacher trainers, students, and course developers by accentuating the interface among policy, theory, and practice. Although the volume is comprehensive enough, it encourages the readers to make explorations about the emerging themes and issues, too.
Descargas
Citas
Phillipson, R. (2008). Language policy and education in the European Union. In Hornberger NH (Ed.), Encyclopedia of language and education (pp. 255–265). Springer.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).