Main Article Content

Authors

  • Luis Rico Universidad de Granada, España
Vol. 1 No. 2: (January, 2007), Articles, pages 47-66
DOI: https://doi.org/10.30827/pna.v1i2.6215
Submitted: Jun 26, 2017 Accepted: Jun 26, 2017 Published: Jan 1, 2007

Abstract

En este documento describo las principales componentes del marco teórico del proyecto PISA/OCDE analizando para ello la noción de alfabetización matemática, las diferentes variables que componen el dominio, las variables que organizan los instrumentos de evaluación, y los diferentes significados del término competencia.

Mathematics Competence in PISA

In this work I describe the PISA/OECD project framework main components. For this purpose, I analyze the notion of mathematical literacy, the different variables of the domain, the variables of the assessment instruments, and the different meanings of competency.

Handle: http://hdl.handle.net/10481/4703

Nº de citas en WOS (2017): 14 (citas de 2º orden, 7)

Nº de citas en SCOPUS (2017): 9 (citas de 2º orden, 8)

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details