Practicum and assessment of competences

Auteurs-es

  • Aurelio Villa Sánchez Universidad de Deusto
  • Manuel Poblete Ruiz Universidad de Deusto

Résumé

The article highlights the role of Practicum in the development of skills that allow the transfer of knowledge to work situations, consistent with the approach of the European Higher Education Convergence Process. He points out the key elements of a Practicum, the meaning and meaning that the competences acquire in him and the meaning he charges as an ideal space to evaluate them. Consequently, they suggest ideas aimed at guiding the way to incorporate the evaluation of competencies in the evaluation of the Practicum.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Bibliographies de l'auteur-e

Aurelio Villa Sánchez, Universidad de Deusto

Catedrático de Métodos de Investigación en Educación. Vicerrector de Innovación y Calidad en Investigación de la Universidad de Deusto. Coordinador del equipo de investigación Innova: Innovación y Evaluación de la Educación Superior

Manuel Poblete Ruiz, Universidad de Deusto

Doctor en Psicología. Miembro del grupo de investigación Innovación docente (INNOVA) de la Universidad de Deusto. 

Téléchargements

Publié-e

2015-12-09

Comment citer

Villa Sánchez, A., & Poblete Ruiz, M. (2015). Practicum and assessment of competences. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 8(2), 19. Consulté à l’adresse https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/19602