Contenido principal del artículo

Autores/as

  • Tiburcio Moreno Olivos University Autónoma del Estado de Hidalgo (México)
Vol. 14 Núm. 2 (2010): Formación del profesorado de música: Planes de estudio en Europa y América Latina, Colaboración, Páginas 241-255
Recibido: Dec 17, 2015 Publicado: Sep 1, 2010
Cómo citar

Resumen

The paper analyses the existing relationship between parents and school in Mexican high schools, pointing out insufficient parent participation in academic project planning. Despite the formally accepted parent participation in educational projects, parents, in reality, act as spectators or school clients and do not get involved in the fundamental issues of their children fostering. Parents generally accept whatever deci sions teachers make and this lack of parental
involvement constitutes one of the factors that bear heavily on poor scholastic performance among high school students.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Moreno Olivos, T. (2010). Highschool Parent-Teacher-Association (PTA): some reasons for school failure. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 14(2), 241–255. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/20668