Contenido principal del artículo

Autores/as

  • Luciano Galliani Universidad de Padua
Vol. 12 Núm. 3 (2008): Las reformas educativas basadas en el enfoque por competencias: una visión comparada, Firma Invitada, Páginas 33
Recibido: Dec 11, 2015 Publicado: Dec 1, 2008
Cómo citar

Resumen

An "anthropological mutation" has been carried out by the pervasive presence of ICT and digital media in social and cultural processes. Multiculturalism in the globalized society demands a Pedagogy of multiliteracies and multimediality founded on 3 integrated paradigms of e-learning: transmissive-informationist, systemic-interactionist, socioconstructivist. The network is the leading metaphor not only for economical, political, social and cultural interdependence but also for knowledge building and transformation by means of education as well as a value for individuals, real life and professional communities.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Galliani, L. (2008). Technology, Learning, Intercultural. Pedagogical paradigms of the transition. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 12(3), 33. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/20502