Contenido principal del artículo

Autores/as

  • Beatriz Elba Schmukler Institute Mora México
  • Gracia González-Gijón University of Granada
  • Lizzy Palencia Hernández Institute Mora México
  • Mónica Morales Murillo Institute Mora México
  • Francisca Ruiz-Garzón
Vol. 18 Núm. 1 (2014): Los mooc y la educacion superior. La expansión del conocimiento, Colaboración, Páginas 323-340
Recibido: Dec 18, 2015 Publicado: Apr 1, 2014
Cómo citar

Resumen

This paper analyzes changes of gender and authority social representations and practices in the judicial staff of the National Supreme Court of Justice in Mexico after participating in the program "Training in Family Democracy as a way to prevent family gender violence" This training was developed in Mexico City (DF) by the Democratization Family team of Instituto Mora. The analysis, based on the social representations theory, comes from the evaluation developed at the beginning and end of the training process. We describe the cognitive and emotional changes around the concepts and practices of gender and authority family relationships

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Schmukler, B. E., González-Gijón, G., Palencia Hernández, L., Morales Murillo, M., & Ruiz-Garzón, F. (2014). Analysis of the gender and authority transformations in a training programme on family democratization in Mexico. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 18(1), 323–340. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/19153