Literary education: a service learning opportunity for the integral training of future teachers
Contenido principal del artículo
Vol. 19 Núm. 1 (2015): Aprendizaje y Servicio (ApS) en la formación del profesorado: haciendo efectiva la respons. social y el Comp. Etico, Monográfico, Páginas 350-366
Recibido: Nov 29, 2015
Publicado: Apr 1, 2015
Resumen
This article describes some activities conducted in the subject Children´s literature (4th year of Primary Education Teacher Degree). They all follow the Service Learning methodology. The main theoretical foundation of these activities is the current approach for teaching literature: literary education. A second group of foundations is rooted in the concept of person and intends to contribute to the integral formation of the future teacher
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Detalles del artículo
Cómo citar
Martín del Pozo, M. Ángeles, & Rascón Estébanez, D. (2015). Literary education: a service learning opportunity for the integral training of future teachers. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 19(1), 350–366. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/18630