Contenido principal del artículo

Autores/as

  • María Ángeles Martín del Pozo Universidad de Valladolid
  • Débora Rascón Estébanez Universidad de Valladolid
Vol. 19 Núm. 1 (2015): Aprendizaje y Servicio (ApS) en la formación del profesorado: haciendo efectiva la respons. social y el Comp. Etico, Monográfico, Páginas 350-366
Recibido: Nov 29, 2015 Publicado: Apr 1, 2015
Cómo citar

Resumen

This article describes some activities conducted in the subject Children´s literature (4th year of  Primary Education Teacher Degree). They all follow the Service Learning methodology. The main  theoretical foundation of these activities is the current approach for teaching literature: literary  education. A second group of foundations is rooted in the concept of person and intends to contribute to the integral formation of the future teacher 

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Martín del Pozo, M. Ángeles, & Rascón Estébanez, D. (2015). Literary education: a service learning opportunity for the integral training of future teachers. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 19(1), 350–366. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/18630