Main Article Content

Authors

  • Ruth Beatty Lakehead University, Canada
  • Catherine D. Bruce Trent University, Canada
Vol. 7 No. 1: (September, 2012), Articles, pages 21-39
DOI: https://doi.org/10.30827/pna.v7i1.6132
Submitted: Jun 25, 2017 Accepted: Jun 25, 2017 Published: Sep 1, 2012

Abstract

The study of linear relationships is foundational for mathematics teaching and learning. However, students’ abilities to connect different representations of linear relationships have proven to be challenging. In response, a computer-based instructional sequence was designed to support students’ understanding of the connections among representations. In this paper we report on the affordances of this dynamic mode of representation specifically for students with learning disabilities. We outline four results identified by teachers as they implemented the online lessons.

Apoyo a estudiantes con problemas de aprendizaje para explorar relaciones lineales mediante el uso de objetos de aprendizaje en línea

El estudio de las relaciones lineales es fundamental en la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas. Sin embargo, las habilidades de los estudiantes para conectar distintas representaciones de las relaciones lineales han demostrado ser un reto. Ante esto, hemos diseñado una secuencia de enseñanza basada en ordenadores para fomentar en los estudiantes la comprensión de las conexiones entre estas representaciones.Presentamos las potencialidades de este tipo de representación dinámica para estudiantes con dificultades de aprendizaje, destacando cuatro resultados identificados por maestros al implementar las lecciones en línea.

Handle: http://hdl.handle.net/10481/21535

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details