Student voice in learning assessment: a pathway not yet developed at university

Authors

  • Gregorio Rodríguez-Gómez Universidad de Cádiz
  • Mª Soledad Ibarra-Sáiz Universidad de Cádiz
  • Beatriz Gallego Noche Universidad de Cádiz
  • Miguel-Ángel Gómez-Ruiz Universidad de Cádiz
  • Victoria Quesada Serra Universidad de Cádiz

DOI:

https://doi.org/10.7203/relieve.18.2.1985

Keywords:

Learning assessment, Learning-oriented assessment, Self-assessment, Peer-assessment, Co-assessment, Collaborative assessment, Participative assessment, Higher Education

Abstract

During 2009/2010, the current research was conducted with the aim of analysing student and teaching staff on regarding student participation in assessment. A content analysis of 76 subject outlines was carried out, and then 40 member of the teaching staff and 614 university students were surveyed. The results of the content analysis prove there is a shortage of information about and programming for student participation in assessment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gregorio Rodríguez-Gómez, Universidad de Cádiz

Profesor titular del área de 'Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación' (MIDE) de la Universidad de Cádiz (España). Es el autor de contacto para este artículo. Sus principales ámbitos de investigación son la metodología cualitativa y la evaluación educativa. Fue el fundador y primer Director Ejecutivo de RELIEVE, desde 1994 hasta el año 2001. Su dirección postal es: Facultad de Ciencias de la Educación. Campus Universitario de Puerto Real. 11510 - Puerto Real, Cádiz (España).

Mª Soledad Ibarra-Sáiz, Universidad de Cádiz

Profesora titular del área de 'Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación' (MIDE) de la Universidad de Cádiz (España). Dirige el grupo de investigación EVALfor. Su principal ámbito de investigación es la evaluación educativa. Su dirección postal es: Facultad de Ciencias de la Educación. Campus Universitario de Puerto Real. 11510 - Puerto Real, Cádiz (España).

Beatriz Gallego Noche, Universidad de Cádiz

Profesora Contratada Doctora del área de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación (MIDE) de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Cádiz. Miembro del grupo de investigación EVALfor. Sus principales ámbitos de investigación son la evaluación educativa y los estudios de género. Su dirección postal es: Facultad de Ciencias de la Educación. Campus Universitario de Puerto Real. 11510 - Puerto Real, Cádiz (España).

Miguel-Ángel Gómez-Ruiz, Universidad de Cádiz

Profesor del área de 'Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación (MIDE) de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Cádiz (España). Miembro del grupo de investigación EVALfor. Su dirección postal es: Facultad de Ciencias de la Educación. Campus Universitario de Puerto Real. 11510 - Puerto Real, Cádiz (España).

Victoria Quesada Serra, Universidad de Cádiz

Profesora del área de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Facultad de Ciencias de a Educación de la Universidad de Cádiz. Miembro del grupo de investigación EVALfor. Su principal ámbito de investigación es la evaluación educativa. Su dirección postal es: Facultad de Ciencias de la Educación. Campus Universitario de Puerto Real. 11510 - Puerto Real, Cádiz (España).

Published

2012-12-09

How to Cite

Rodríguez-Gómez, G., Ibarra-Sáiz, M. S., Gallego Noche, B., Gómez-Ruiz, M.- Ángel, & Quesada Serra, V. (2012). Student voice in learning assessment: a pathway not yet developed at university. RELIEVE – Electronic Journal of Educational Research and Evaluation, 18(2). https://doi.org/10.7203/relieve.18.2.1985

Issue

Section

Research Articles