Journal Description

Publicaciones is a scientific and cultural journal published annually by the Faculty of Education and Humanities of the Melilla Campus (University of Granada) with legal deposit GR-94-2001 and ISSN 1577-4147.  Publicaciones accepts original scientific contributions in any of the fields that make up the Teacher Training syllabus, whether theoretical or practical.


This Journal is indexed in SCOPUS, the Emerging Source Citation Index (ESCI), ERIH, MLA, DOAJ, Latindex, REDIB and IRESIE (Higher Education and Educational Research Journals Index).

Vol. 54 No. 1 (2024)

Published: July 1, 2024

Editorial
Editorial

Oswaldo Lorenzo Quiles, Fatima El Mahraoui El Ghazzaz

El prácticum de magisterio en tiempos de pandemia: identificando barreras y oportunidades
Barriers and opportunities of the Teaching Degree Practicum during the pandemic

15-57 María-Luisa Barceló-Cerdá, Belén Poveda García-Noblejas, Inmaculada Rodríguez-Gómez, Ernesto López-Gómez

Gestión docente y percepción de las prácticas educativas en Educación Secundaria y Formación Profesional
Evaluation of teaching management and educational practices in Secondary and Vocational Training

59-80 Pedro Jurado de los Santos, Rebeca Soler-Costa
27

Creencias de docentes de secundaria sobre la educación del aprendizaje social y emocional
Secondary school teachers’ beliefs about education of social and emotional learning

81-115 Helena Fuensanta Martinez Saura, María Cristina Sánchez-López, Manuel Javier Cejudo Prado, Juan-Carlos Pérez-González

Creencias sexistas del alumnado y sus familias de un IES rural de la provincia de Teruel
Sexist beliefs of students and families of a rural IES in the province of Teruel

117-155 Alberto Nolasco Hernandez, Laura Gracia Sánchez, Raúl Carretero Bermejo, Virginia Domingo Cebrián

Género y rendimiento académico: variables clave en la motivación del alumnado de Bachillerato y su elección de modalidad
Gender and academic performance: key variables in the motivation of Baccalaureate students and their choice of modality

157-206 Mario Corrales Serrano, Jesús Sánchez Martín, José Moreno Losada, Francisco Zamora Polo

La movilidad académica de los docentes e investigadores universitarios en el periodo post-COVID-19: un estudio cualitativo
The academic mobility of university professors and researchers in the post-Covid-19 period: a qualitative study

207-234 Sandra Arroyo Salgueira, Marcos Jesús Iglesias Martínez, Inés Lozano Cabezas

Relaciones entre la metacognición, las estrategias de aprendizaje y las emociones en estudiantes universitarios
Relationships between metacognition, learning strategies and emotions in university students

235-280 John Jairo Briceño-Martinez, Fernando Barrios-Aguirre, Martha Patricia Castellanos-Saavedra
View All Issues