The practical training of pedagogy students in Spanish universities

Authors

  • Enriqueta Molina Ruiz Universidad de Granada
  • Antonio Bolívar Botía Universidad de Granada
  • Antonio Burgos García Universidad de Granada
  • Jesús Domingo Segovia Universidad de Granada
  • Manuel Fernández Cruz Universidad de Granada
  • MªJesús Gallego Arrufat Universidad de Granada
  • Pilar Iranzo García Universidad Rovira i Virgili (Tarragona)
  • MªJosé León Guerrero Universidad de Granada
  • MªCarmen López López Universidad de Granada
  • MªÁngeles Molina Merlos Universidad de Granada
  • Purificación Pérez García Universidad de Granada
  • Carmen Ponce Alifonso Universidad Rovira i Virgili (Tarragona)

Abstract

We show part of an investigation aimed at "comparative analysis of practical training in the university system as a basis for evaluation and improvement" being the Practicum, as a time when students come into contact with the world of work, the object of our analysis. To narrow the field, we focus on the Practicum of the Bachelor of Pedagogy although with a process that we intend to be transferable to other careers. We present the results from the comparative analysis of the current practical training systems (Practicum) of various Spanish universities, determining essential characteristics and components.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Enriqueta Molina Ruiz, Universidad de Granada

Catedrática de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Antonio Bolívar Botía, Universidad de Granada

Catedrático de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Antonio Burgos García, Universidad de Granada

Profesor Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Univeridad de Granada

Jesús Domingo Segovia, Universidad de Granada

Profesor Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Manuel Fernández Cruz, Universidad de Granada

Catedrático de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

MªJesús Gallego Arrufat, Universidad de Granada

Catedrática de Didactica y Organización Escolar de la Univeridad de Granada

Pilar Iranzo García, Universidad Rovira i Virgili (Tarragona)

Profesora titular del departamento de Pedagogía de la Universidad Rovira i Virgili

MªJosé León Guerrero, Universidad de Granada

Catedrática de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

MªCarmen López López, Universidad de Granada

Profesora Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Purificación Pérez García, Universidad de Granada

Profesora Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Carmen Ponce Alifonso, Universidad Rovira i Virgili (Tarragona)

Profesora titular de la Universidad Rovira i Virgili de Tarragona, Departamento de Pedagogía. Docente e investigadora en Pedagogía Hospitalaria y Atención a la Infancia y adolescencia en situación de riesgo. Miembro del Grupo de Investigación Consolidado sobre la intervención socioeducativa en la infancia y la juventud (GRISIJ). Coordinadora de la Intensificación en Intervención Socioeducativa en Infancia y Familia, dirigida a alumnos del Grado de Educación Social de la Universidad Rovira i Virgili.

Downloads

Published

2015-12-09

How to Cite

Molina Ruiz, E., Bolívar Botía, A., Burgos García, A., Domingo Segovia, J., Fernández Cruz, M., Gallego Arrufat, M., Iranzo García, P., León Guerrero, M., López López, M., Molina Merlos, M., Pérez García, P., & Ponce Alifonso, C. (2015). The practical training of pedagogy students in Spanish universities. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 8(2), 24. Retrieved from https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/19604