The institutional capacity to address violence. A path to build together (Second part)

Autor/innen

  • Rodrigo Juan García Gómez Miembros del Seminario "El apoyo a los profesionales que trabajan en centros de contextos educativos problemáticos" -E.O.E.P. y Dptos. de Orientación de la Comunidad de Madrid-
  • María Antonia González Jiménez Miembros del Seminario "El apoyo a los profesionales que trabajan en centros de contextos educativos problemáticos" -E.O.E.P. y Dptos. de Orientación de la Comunidad de Madrid-
  • Raquel Espinosa Martínez Miembros del Seminario "El apoyo a los profesionales que trabajan en centros de contextos educativos problemáticos" -E.O.E.P. y Dptos. de Orientación de la Comunidad de Madrid-

Abstract

This document supposes the setting in practice of the principles of complexity, reflection and construction when qualifying to the schools to approach the violence. It describes the advice work in two situations institutional different: (I) An initiative of the Administration in an institute of education second-creek; (II) it Demands social and school of a school of infantile and primary. It seeks to of-show the real viability of a professional training, collegian and institutional, of the faculty.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Veröffentlicht

2016-04-02

Zitationsvorschlag

García Gómez, R. J., González Jiménez, M. A., & Espinosa Martínez, R. (2016). The institutional capacity to address violence. A path to build together (Second part). Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 6(1), 17. Abgerufen von https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/19191

Ausgabe

Rubrik

Colaboración