Contenido principal del artículo

Autores/as

  • Raúl Eirín Nemiña Universidad de Santiago de Compostela
  • Herminia Ma García Ruso Universidad de Santiago de Compostela
  • Lourdes Montero Mesa Universidad de Santiago de Compostela
Vol. 13 Núm. 1 (2009): Profesorado principiante e inserción profesional a la docencia, Monográfico, Páginas 101-115
Recibido: Dec 4, 2015 Publicado: Apr 1, 2009
Cómo citar

Resumen

In this paper we present a study of early career teachers in their first year as civil servants. We considered different theoretical approaches that are applied to the induction period. By applying a questionnaire, we explored issues such as age, gender, and prior teaching experience, context of the work place and motivations of entry into the teaching profession. We also consider, based on a literature review, problems and concerns of teachers in our sample.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Eirín Nemiña, R., García Ruso, H. M., & Montero Mesa, L. (2009). New teachers and professional induction. Exploratory Study. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 13(1), 101–115. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/20582