Contenido principal del artículo

Autores/as

  • Mariana Altopiedi Universidad de Sevilla
  • Luis Carlos López Jiménez Universidad de Sevilla
Vol. 14 Núm. 1 (2010): La práctica de la innovación educativa y nuestro conocimiento sobre ella, Monográfico, Páginas 29-35
Recibido: Dec 7, 2015 Publicado: Apr 1, 2010
Cómo citar

Resumen

This article debates a frequently sustained idea about educational innovation which is that it needs a very favorable environment to be initiated and, especially, to get sustainable. In contrast, our study –which is part of a wider research- puts in evidence that a difficult context and a turbulent history may often work as an excellent lever of change processes. That is the case of the schools analyzed in this paper.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Altopiedi, M., & López Jiménez, L. C. (2010). Difficult contextos and turbulento stories as triggers for innovation. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 14(1), 29–35. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/20522