Contenido principal del artículo

Autores/as

  • Pedro Gómez Universidad de Los Andes, Bogotá(Colombia)
  • María J. Gónzalez Universidad de Cantabria
  • Isabel Romero Universidad de Almería
Vol. 18 Núm. 3 (2014): Escuela 2.0 y modelo 1.1: Implicaciones en las prácticas del profesorado con TIC, Colaboración, Páginas 319-338
Recibido: Dec 1, 2015 Publicado: Dec 1, 2014
Cómo citar

Resumen

Inspired in Simon’s seminal idea of hypothetical learning trajectory, in this article we introduce the notion of learning path of a task. Based on this notion, we present a procedure for characterizing a learning goal. We show the usefulness of this kind of characterization in two aspects of mathematics teachers’ practice: analyzing the contribution of a task and of a sequence of tasks to the attainment of a learning goal; and collecting and analyzing information for learning assessment. We illustrate and reflect on these ideas and procedures in the context of secondary mathematics teacher education programs.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Detalles del artículo

Cómo citar

Gómez, P., Gónzalez, M. J., & Romero, I. (2014). Learning paths in training mathematics teachers: goals, tasks and assessment. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 18(3), 319–338. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/19345