Perspectives and Good Practices in English Language Teacher Training. Alonso, I. & Criado, R. (Coords.), Luque, G. & Torres, L. (2022). Editorial Síntesis, 180 pages, ISBN: 978-84-1357-163-8
DOI:
https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.26806Palabras clave:
English as a Foreign Language, Teaching, World Englishes, Intercultural communicative competence, textbookResumen
This book review evaluates Perspectives and good practices in English language teacher training by Isabel Alonso, Raquel Criado, Gloria Luque, and Laura Torres. This volume is a valuable source for both pre-service and in-service teachers, by providing practical guidelines for their professional development. This book includes current topics about EFL teaching and contains valuable ideas and activities to promote meaningful learning. This review first offers an introduction to the scope and targeted readership. Then, the major points of each chapter are summarized, highlighting the timely contribution to the existing literature on this matter.
Descargas
Citas
Derakhshan, A., Dewaele, J-M, & Azari Noughabi, M. (2022). Modeling the contribution of resilience, well-being, and L2 grit to foreign language teaching enjoyment among Iranian English language teachers. System, 109, 102890. https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102890
Fernández-Agüero, M., & Garrote, M. (2019). ‘It’s not my intercultural competence, it’s me.’ The intercultural identity of prospective foreign language teachers. Educar, 55(1), 159–182. https://doi.org/10.5565/rev/educar.985
Pozas, M., Letzel, V., Bost, N., & Reichertz, J. (2022). Confident, positive, but interested? Exploring the role of teachers’ interest in their practice of differentiated instruction. Frontiers in Education, 7, 964341. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.964341
Proietti Ergün, A.L., & Dewaele, J-M. (2021). Do well-being and resilience predict the foreign language teaching enjoyment of teachers of Italian? System, 99, 102506. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102506
Wang, Y., L., Derakhshan, A., & Zhang, L. J. (2021). Researching and practicing positive psychology in second/foreign language learning and teaching: The past, current status and future directions. Frontiers in Psychology, 12, 1–10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.731721
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons Attribution License que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).