Discurso poético en El cielo sobre Berlín de Wim Wenders
DOI:
https://doi.org/10.32112/2174.2464.10.21Abstract
La cuestión abordada en este artículo se propone analizar la posible relación existente entre poesía y cine, dentro del concepto de “intermedialidad” entre estas mismas “artes hermanas”. Se tratará de centrarse en las condiciones que definen la posibilidad de la existencia de un cine de poesía, analizando en concreto la película El cielo sobre Berlín de Wim Wenders y sus estructuras poéticas. El intento será demostrar la presencia de unas características discursivas muy distintas de la clásica película narrativa tanto desde el punto de vista estilístico como de contenido y que, por esto, se podría definir más bien “poética”.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
You are free to share, copy and redistribute the material in any medium or format under the following terms: You must give appropriate credit, you may not use the material for commercial purposes and No Derivatives. Commits to respecting third party intellectual property rights.
Reception and proccesing of papers has no costs for authors.
Author assumes responsibility for the ideas contained in the article.
Papers must be original and must not have been published before and at the moment they are submitted, papers should not be in the process of evaluation by any other electronic or printed media.
The authors are allowed and recommended to publish their published work through the internet. It could produced interesting exchanges and increase the published work citation. (See El efecto del acceso abierto).