Improving the practicum: a collaborative effort

Autores/as

  • Enriqueta Molina Ruiz Universidad de Granada
  • Antonio Bolívar Botía Universidad de Granada
  • Antonio Burgos García Universidad de Granada
  • Jesús Domingo Segovia Universidad de Granada
  • Manuel Fernández Cruz Universidad de Granada
  • MªJesús Gallego Arrufat Universidad de Granada
  • Pilar Iranzo García Universidad de Rovira i Virgili
  • MªJosé León Guerrero Universidad de Granada
  • MªCarmen López López Universidad de Granada
  • MªÁngeles Molina Merlos Universidad de Granada
  • Purificación Pérez García Universidad de Granada
  • Carmen Ponce Alifonso Universidad Rovira i Virgili (Tarragona)

Resumen

The Practicum carry persistent problems that we want to identify, both in their structure and in their supervision, after the implementation period in the last decade. For this, the different agents involved in the training action embark on the company of “Analyze the possibility of enriching and improving the practical training system itself” addressing two complementary tasks, one, reflecting on problems and issues considered key in the operation and Practicum organization; another, to detect needs and propose alternatives to the problems identified to proceed, finally, to “Redesign the own Practices system, according to the possible improvements derived from the analysis”.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Enriqueta Molina Ruiz, Universidad de Granada

Catedrática de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Antonio Bolívar Botía, Universidad de Granada

Catedrático de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Antonio Burgos García, Universidad de Granada

Profesor Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Jesús Domingo Segovia, Universidad de Granada

Profesor Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Manuel Fernández Cruz, Universidad de Granada

Catedrático de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

MªJesús Gallego Arrufat, Universidad de Granada

Catedrática de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Pilar Iranzo García, Universidad de Rovira i Virgili

Profesora Titular del Departamento de Pedagogía de la Universidad Rovira i Virgili

MªJosé León Guerrero, Universidad de Granada

Catedrática de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

MªCarmen López López, Universidad de Granada

Profesora Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Purificación Pérez García, Universidad de Granada

Profesora Titular del departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada

Carmen Ponce Alifonso, Universidad Rovira i Virgili (Tarragona)

Profesora titular de la Universidad Rovira i Virgili de Tarragona, Departamento de Pedagogía. Docente e investigadora en Pedagogía Hospitalaria y Atención a la Infancia y adolescencia en situación de riesgo. Miembro del Grupo de Investigación Consolidado sobre la intervención socioeducativa en la infancia y la juventud (GRISIJ). Coordinadora de la Intensificación en Intervención Socioeducativa en Infancia y Familia, dirigida a alumnos del Grado de Educación Social de la Universidad Rovira i Virgili.

Descargas

Publicado

2015-12-09

Cómo citar

Molina Ruiz, E., Bolívar Botía, A., Burgos García, A., Domingo Segovia, J., Fernández Cruz, M., Gallego Arrufat, M., Iranzo García, P., León Guerrero, M., López López, M., Molina Merlos, M., Pérez García, P., & Ponce Alifonso, C. (2015). Improving the practicum: a collaborative effort. Profesorado, Revista De Currículum Y Formación Del Profesorado, 8(2), 31. Recuperado a partir de https://revistaseug.ugr.es/index.php/profesorado/article/view/19606