TEACHERS AND STUDENTS TOWARDS CONFLICTS IN A MULTICULTURAL CONTEXT

Authors

  • Warda Abderrahaman Mohamed Universidad de Granada
  • Mª Elena Parra-González Universidad de Granada

DOI:

https://doi.org/10.30827/modulema.v3i0.11382

Keywords:

School, coexistence Mediation, Multiculturalism, Conflict resolution

Abstract

In recent years it has been seen how the problems of coexistence anddiscipline in the classrooms of education centers have generated a concernthat affects the entire educational community. The school coexistence hasundergone changes in recent times due to various factors, so it must betreated with adequate tools to improve it in schools, places so diverse due to the existing multiculturalism. In the present article a study is presented withthe objective of knowing the perception of teachers and students regardingschool coexistence in Early Childhood and Primary Education Center, using aquantitative approach with descriptive analysis. Among the results we canmention that teachers are aware that there are problems of coexistence inschools; only a minimum part of the teachers considers that there are noproblems of coexistence in the classroom and that, in contrast, the timedevoted to subjects related to discipline and conflict does not exceed theaverage in most cases. It is clear that there is training in school mediationsince the majority of students consider that the best way to resolve conflictsis through mediation.

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Author Biographies

Warda Abderrahaman Mohamed, Universidad de Granada

Maestra de Educación Primaria y colabora con laUniversidad de Granada en investigaciones educativas.Ha cursado el Máster de Profesorado de EnseñanzaSecundaria Obligatoria y Bachillerato, FormaciónProfesional y Enseñanza de Idiomas de la Universidad deGranada.

Mª Elena Parra-González, Universidad de Granada

María Elena Parra González. Profesora del departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación del a Universidad de Granada (Facultad de Educación, Economía y Tecnología de Ceuta). Responsable Sección departamental Ceuta. Doctora en Modelos de Enseñanza-Aprendizaje y Desarrollo de las Instituciones Educativas. Licenciada en Antropología Social y Cultural. Miembro del grupo ÍTACA HUM 983 ÍTACA. Línea de investigación: Contextos de aprendizaje, formación del profesorado, metodologías activas, rendimiento académico, educación intercultural.   ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6918-9126

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Published

2019-12-17

How to Cite

Abderrahaman Mohamed, W., & Parra-González, M. E. (2019). TEACHERS AND STUDENTS TOWARDS CONFLICTS IN A MULTICULTURAL CONTEXT. MODULEMA. Scientific Journal on Cultural Diversity, 3, 94–107. https://doi.org/10.30827/modulema.v3i0.11382

Issue

Section

Articles