Internet en series: de Qué vida más triste a Descarga Completa
DOI:
https://doi.org/10.30827/rl.v0i11.3754Keywords:
Webseries, Nuevas Tecnologías, Creación Audiovisual, Recepción, IntertextualidadAbstract
To be interested for the new technologies and the arts opens the door for a study of artistic emergent forms as the webseries. We will take as an example two series with the same heroes, Qué vida más triste and Descarga completa, to analize this phenomenon. We will try to interrogate how the way of diffusion and the technologies used and the public and the reception of this new audio-visual format impact the process of creation.Downloads
References
Christian, A.J., “Whatis a Webseries? A Guide and Introduction”, in Televisual. http://blog.ajchristian.org/2009/10/09/what-is-a-web-series.Última consulta: 18 de marzo de 2013.
Córdoba, C. (2011). “Del zapeo al tuiteo: la generación 2.0 toma el mando”, in TVManía, Barcelona, La Vanguardia, 8 y 9.
Ezquenazi, Jean-Pierre (2010). Les séries télévisées. L’avenir du cinéma ?,
Paris, Armand Colin.
García Pujadas, Albert, “Webseries Festival 2011 calienta motores”, in Qtorb. http://www.qtorb.com/2011/02/web-series-festival-2011-calienta-otores.html. Última consulta: 18 de marzo de 2013.
Hernández García, Paula (1r semestre de 2011). “Las Webseries. Evolución y características de la ficción española producida para Internet”, inF@ro.
Revista teórica de la Universidad de Ciencias Sociales de Playa Ancha, Valparaíso, Chile, nº 13. http://web.upla.cl/revistafaro/n13/art09.htm.Última consulta: 18 de marzo de 2013.
López Mera, D.D., Webseries: Nuevo fenómeno de experimentación audiovisual y entretenimiento, Córdoba, Universidad de Chile. http://issuu.com/diegodario/docs/webseries. Última consulta: 18 de marzo de 2013.
Manovitch, L. (2005). El lenguaje de los nuevos medios de comunicación:
la imagen en la era digital. Barcelona: Paidós.
Quintanilla Montenegro, Elena (Abril de 2011). Webseries y narrativa audiovisual: análisis de Malviviendo, Máster en Sociedad de la Información y Conocimiento. http://openaccess.uoc.edu/webapps/o2/bitstream/10609/8629/1/equintanillam_TFM_0611.pdf. Última consulta: 18 de marzo de 2013.
Réseaux (février-mars 2011). Les séries télévisées, n° 165.
VV.AA. “Webseries vs Televisión basura II”, in Clandestino de actores, http://www.clandestinodeactores.com/index.php?option=com_content& view=ar t i c l e&id=368:webser ie s -vs - te l evi s ionbasura&catid=18:articulos&Itemid=24. Última consulta: 18 de marzo de 2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista Letral is an open access journal under a Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 license.
The works published in this journal may be reused, distributed and publicly presented for non-commercial purposes, provided that: cite the authorship and the original source of the publication (journal, publisher and URL of the work).
We strongly recommended you to share our published articles in social and scientific networks, institutional and public repositories, personal or institutional websites, blogs, Google Scholar, ORCID, ResearchID, ScopusID, etc.
The journal allow the author(s) to hold the copyright and to retain publishing rights without restrictions.
We are completely free, both for readers and authors.