Más que un título... el videojuego como dispositivo escénico en la obra de Jordi Casanovas: Trilogía de Hardcore Videogames.

Authors

  • Fabrice Corrons University of Toulouse, LLA-CREATIS

DOI:

https://doi.org/10.30827/rl.v0i11.3746

Keywords:

Jordi Casanovas, Intermediality, Videogames, Audience

Abstract

We study the theatrical trilogy of Catalan Jordi Casanovas: Hardcore Videogames from the intermedial perspective, in order to reflect on the influency influence of videogames in the author's poetics in these three works.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brougère, Gilles (2008). “Jeux vidéo et mise en scène du jeu”, en Médiamorphoses, n.° 22, 85-90.

Casanovas, Jordi (2007). Hardcore Videogames. Wolfenstein, Tetris y SimCity. Barcelona: R&M.

Corrons, Fabrice (2011). “Novo dramaturgo/a e director (a) de Cataluña pretende conectar co público. Razón aquí: Reflexións sobre a relación teatralnas novas dramaturxias catalás (Jordi Casanovas, Cristina Clemente,Alex Mañas)”, en Boletín galego de literatura, n.º 46, 111-130.

Foguet, Francesc (2007). “Introducció”, en Jordi Casanovas, Estralls. València: Bromera, 10-37.

Genvo, Sébastien (2009). Le jeu à son ère numérique. Comprendre et analyser les jeux vidéo. Paris: L’harmattan.

Massip, Francesc (2008). “El teatre a Barcelona. Primer semesre del 2007”, en Estudis escènics, n.° 33-34, 297-303.

Pavis, Patrice (2007). “Les écritures dramatiques contemporaines et les nouvelles technologies”, en Jean-Marc Lachaud y Olivier Lussac (bajo la dirección de), Arts et nouvelles technologies. Paris: L’harmattan, 97-116.

Pérez Latorre, Óliver (2012). “Del Ajedrez a Starcraft. Análisis comparativo de juegos tradicionales y videojuegos”, en Comunicar, n.° 38, 121-129, http://www.revistacomunicar.com/index.php?contenido=detalles&numero=38&articulo=38-2012-15

Pérez Latorre (2010), Óliver, Análisis de la significación del videojuego. Fundamentos teóricos del juego, el mundo narrativo y la enunciación interactiva como perspectivas de estudio del discurso. Barcelona: Universitat Pompeu Fabra, http://tdx.cesca.cat/handle/10803/7273.

Planas, David (2007). “Jordi Casanovas (entrevistat per David Plana)”, en Pausa, n°27, 49-52.

Puig Taulé, Oriol (2006a). “Si tardem massa o tardem a decidir, la partida estarè perduda”, en Assaig de teatre, n.° 52-53, 349-351.

Puig Taulé, Oriol (2006b). ““Wolfenstein”: alguna cosa es mou a les alternatives de les alternatives”, en Assaig de teatre, n.° 50-51, 271-272.

Ragué-Àrias, Maria Josep (2007). “SimCity, un espectacle ple d’energia”, en Assaig de teatre, n.° 57-58, 303-304.

Published

2013-12-01

How to Cite

Corrons, F. (2013). Más que un título. el videojuego como dispositivo escénico en la obra de Jordi Casanovas: Trilogía de Hardcore Videogames. Revista Letral, (11), 40–54. https://doi.org/10.30827/rl.v0i11.3746

Issue

Section

Transatlantic Studies