La recepción: el público televisivo frente al público lector
DOI:
https://doi.org/10.32112/2174.2464.10.23Abstract
Resumen: La recepción televisiva y la recepción literaria presentan similitudes y diferencias. El público televisivo y el público lector buscan cómo comprender el mensaje del director/autor. Es un proceso que permite establecer una comunicación entre el emisor y el destinatario o receptor. Se trata de la comunicación audiovisual y la comunicación visual o la acción de ver y la de leer. El uso de dos medios, televisor y libro así como la variedad de público – colectivo e individual – permite que se hable de diferencia en el modo de recibir los mensajes. Sin embargo, el carácter sociocultural del fenómeno de la recepción nos lleva a deducir que el televidente y lector tienen en común algunos aspectos.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
You are free to share, copy and redistribute the material in any medium or format under the following terms: You must give appropriate credit, you may not use the material for commercial purposes and No Derivatives. Commits to respecting third party intellectual property rights.
Reception and proccesing of papers has no costs for authors.
Author assumes responsibility for the ideas contained in the article.
Papers must be original and must not have been published before and at the moment they are submitted, papers should not be in the process of evaluation by any other electronic or printed media.
The authors are allowed and recommended to publish their published work through the internet. It could produced interesting exchanges and increase the published work citation. (See El efecto del acceso abierto).