School, heritage and society. Heritage socialization

Authors

  • José María Cuenca López

Keywords:

Heritage Education, Social Studies Education, Identity, Social Problems, Heritage Socialization

Abstract

We set the basic parameters for the development of heritage education proposals. For heritage socialization we need interdisciplinary of contents, active and multidirectional participation of students and society, contextualization and awareness of heritage and social problems. So, heritage becomes a resource to work the current problems of cultural identity and social disintegration.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José María Cuenca López

Profesor Titular de Universidad de Didáctica de las Ciencias Sociales en la Universidad de Huelva. Miembro de la Asociación Universitaria de Profesores  de Didáctica de las Ciencias Sociales, del Fórum UNESCO: Universidad y Patrimonio; de la Red de Expertos en Patrimonio Cultural y Natural, de la Red de Excelencia RED14: Red de Investigación en Enseñanza de las Ciencias Sociales y de la Comisión de Desarrollo del Plan Nacional de Educación y Patrimonio (MECD). http://orcid.org/0000-0002-0190-5739

Published

2016-09-14

How to Cite

Cuenca López, J. M. (2016). School, heritage and society. Heritage socialization. Revista UNES. Universidad, Escuela Y Sociedad, 22. Retrieved from https://revistaseug.ugr.es/index.php/revistaunes/article/view/12148

Issue

Section

Articles