Patrimonio cristiano: más allá de las contradicciones
Keywords:
Patrimonio, educación, contradicciones, ética cristiana, evangelioAbstract
Plantea el autor de este trabajo una cuestión simple de formular pero difícil de responder: ¿qué puede ofrecer el cristianismo a un mundo que parece caminar sin sentido, hacia un fanatismo creciente, generando al mismo tiempo relaciones esporádicas cada vez más traumatizantes, indiferencia, obsesiones, miedos al futuro y crecientes atropellos a la vida? Dicho de otro modo: ¿los textos evangélicos fundantes y el legado cristiano pueden aportar luz o despertar confianza al hombre de hoy, a pesar de sus propias contradicciónes? El autor centra su análisis en la dimensión ética de los evangelios canónicos cristianos para concluir reconociendo la ventaja y necesidad de una respuesta afirmativa a tan relevante cuestión que requiere respuestas urgentes. Realiza un análisis de tres tópicos: la pobreza religiosa, la novedad de la ética cristiana y la actualidad ético-pedagógica del ideal evangélico.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors being published in this journal agree to the following terms:
The authors retain their copyrights but guarantee the journal's right to be the first publisher of the work, licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license, which allows others to share the work, provided that they acknowledge its authorship and initial publication in this journal.
Authors may separately subscribe additional agreements for the non-exclusive distribution of the work published in the journal (for example, including it in an institutional repository or publishing it in a book), with recognition of its initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (for example, in institutional repositories or on their own websites) before and during the submission process, as this may result in productive exchanges, as well as more and earlier citations of the works to be published (See The Effect of Open Access) (in English).