The Usage of Engraving among the Painters of the Cathedral of Puebla, Mexico

Authors

  • Isabel Fraile Martín Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. Facultad de Filosofía y Letras. Maestría en Estética y Arte. México.

Keywords:

Colonial, Europe, Engraving, Paintings, Influence

Abstract

The Novohispanic painting reflects, from its begining, the strokes of the most important European artists who made their compositional sketches very popular through the spread of prints and engravings. The knowledge of such stereotypes among painters of the New World, shows that the use of such kind of resources was common and, in a partial or total way, essentially staged the elapse of their iconographic programs.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Isabel Fraile Martín, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. Facultad de Filosofía y Letras. Maestría en Estética y Arte. México.

Doctora en Historia del Arte por la Universidad de Extremadura, en la actualidad trabaja como profesora-investigadora en la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. Autora del libro Las pinturas del Ochavo. Los tesoros de la Catedral de Puebla, posee además varios artículos sobre pintura novohispana y museos. Mantiene proyectos de investigación con los Museos de Puebla y desde 2010 es miembro del Sistema Nacional de Investigadores de CONACYT (México). Es co-directora de la Colección La Fuente.

Published

2012-12-30

How to Cite

Fraile Martín, Isabel. 2012. “The Usage of Engraving Among the Painters of the Cathedral of Puebla, Mexico”. Quiroga. Revista De Patrimonio Iberoamericano, no. 2 (December):40-51. https://revistaseug.ugr.es/index.php/quiroga/article/view/16510.

Issue

Section

Articles