Ricardo Piglia, el relato especular

Authors

  • Magalí Sequera University Paris IV- Sorbonne

DOI:

https://doi.org/10.30827/rl.v0i3.3576

Keywords:

Piglia, Mirror, Art Of Telling, Time

Abstract

The literary topos of the mirror stands for the most singular form of expression in Ricardo Piglia's work. Appearing in his tales and novels as the very epitome of Piglia's poetic, such mirror does not reflect reality but creates another time-space, opening doors on other possible readings, outlining different stories which are at the same time converging and parrallel to the main.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Borges, Jorge Luis. “El jardín de los senderos que se bifurcan”, en Ficciones. Madrid: Alianza editorial, 1999.

Dallenbach, Lucien. El relato especular. Madrid: Antonio Machado editora, 1991.

Michel Foucault. “Les suivantes”, en Les mots et les choses. Paris: Gallimard, Tel, 1990.

Piglia, Ricardo. “El fluir de la vida”, en Juan Forn (selecc.) Buenos Aires. Una antología de la narrativa argentina. Barcelona: Anagrama, 1992.

—. Crítica y ficción. Barcelona: Anagrama, 2001.

—. Tres propuestas para el próximo milenio (y cinco dificultades). Buenos Aires: Fondo de Cultura económica, 2001.

—. La ciudad ausente. Barcelona: Anagrama, 2003.

—. La invasión. Barcelona: Anagrama, 2006.

Vernant, Jean-Pierre, Frontisi-Ducroux, Françoise. Dans l’oeil du miroir. Paris: Odile Jacob, 1997.

Published

2009-12-01

How to Cite

Sequera, M. (2009). Ricardo Piglia, el relato especular. Revista Letral, (3), 83–89. https://doi.org/10.30827/rl.v0i3.3576

Issue

Section

Miscellanea