Wattpad and the New Saga Literature: The Platform Analysis and Use

Authors

  • Claudia Neira Rodas Universidad de Sevilla

DOI:

https://doi.org/10.30827/rl.vi29.24040

Keywords:

Wattpad, saga literature, saga novel, cybernetic literature

Abstract

Technology has changed literature, its production and distribution without limiting to traditional resources, and using new media as digital platforms. Wattpad is the most popular social media in the world with reading and writing purposes. It is the source of young literature best sellers in its saga format. But, what is saga literature and what are the differences with Wattpad? How to use Wattpad as a writer? These are some of the questions that this study will answer to demonstrate the benefits that readers, authors, and editors could obtain, if they are looking for new options that attract a younger and more demanding public.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Albaladejo, Tomás. “Literatura y tecnología digital: producción, mediación, interpretación”. Actas digitales del III Congreso Online del Observatorio para la Cibersociedad “Conocimiento Abierto, Sociedad Libre”, Fernando Garrido (ed.), Barcelona, Generalitat de Catalunya, 2007, pp. 1-8.

Aytan, Talat. “Evaluation of Electronic Writing Experiences of Turkish Teacher Candidates at Wattpad Environment”. Higher Education Studies, vol. 7, nº4, 2017, pp. 1-8.

Bal, Mazhar., “Reading and Writing Experiences of Middle School Students in the Digital Age: Wattpad Sample”.International Journal of Education and Literacy Studies, vol. 6, nº2, 2018, pp. 89-100.

Cassany, Daniel. Tras Las Líneas. Sobre la lectura contemporánea, Barcelona, Editorial Anagrama, 2006.

Cassany, Daniel.“Redes sociales para leer y escribir”.Enseñar a leer ya escribir en la educación superior: manual de buenas prácticas basadas en la investigación, Gerardo Bañales Faz, Monserrat Castelló Badía y Norma Alicia Vega López (eds.), México, Editorial Universidad Autónoma de Tamaulipas, 2015, pp. 187-208.

Cleger, Osvaldo. “La creación ciberliteraria: definición, perfil y carta de navegación para orientarse en un campo emergente”. Letras Hispanas: Revista de literatura y de cultura, nº 11, 2015, pp. 262-280.

Contreras, Dawn Julie Ann J., Honey Grace N. Gonzaga, Biance Marielle C. Trovela y Mª Anna Corina G Kagaoan. “The “wattyfever”: Constructs of Wattpad readers on Wattpad’s role in their lives”. LPU Laguna Journal of Arts and Sciences, vol. 2, nº1, 2015, pp. 308-327.

Davies, Rosamound. “Collaborative production and the transformation of publishing: The case of Wattpad”.Collaborative Production in the Creative Industries, James Graham y Alessandro Gandini (eds.), Londres, University of Westminster Press, 2017, pp. 51-67.

Farroñay Ccasani, Marylin Margarita. Análisis del discurso de historias fan-fiction: una construcción de la identidad en la plataforma Wattpad, TFG, Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, Lima, 2019.

Hernández y Hernández, Denise, Daniel Cassany y Rocío López González (eds.). Háblame de TIC 5: Prácticas de lectura y escritura en la era digital, Córdoba, Editorial Brujas, 2018.

López Casanova, Amanda. La interactividad en Wattpad una experiencia de narrativa digital en diálogo con la didáctica del lenguaje, TFM, Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Bogotá, 2020.

Merlo Morat, Philippe. “El folletín moderno. El regreso de un género decimonónico”. RILCE: Revista de Filología Hispánica, vol. 16, nº3, 2000, pp. 607-24.

Published

2022-07-31

How to Cite

Neira Rodas, C. (2022). Wattpad and the New Saga Literature: The Platform Analysis and Use. Revista Letral, (29), 236–266. https://doi.org/10.30827/rl.vi29.24040

Issue

Section

Cross-section