Potencialidades del Podcast como Herramienta Educativa para la Docencia Universitaria.
DOI:
https://doi.org/10.30827/eticanet.v11i0.16809Abstract
El artículo aborda las potencialidades y ventajas del podcast como herramienta susceptible de ser incorporada al servicio de la docencia universitaria. En primer lugar, se recogen los beneficios aportados por investigaciones previas en este sentido. En segundo término, la investigación se completa con el estudio de los hábitos de consumo tecnológicos de estudiantes de la titulación de Comunicación Audiovisual para conocer su grado de disposición hacia el empleo de la nueva herramienta con finalidad educativa.
Downloads
References
Bennington, A. (2007). Stick it in your ear: Keeping current with podcasts. En Online, 31(3), 30-32.http://www.allbusiness.com/technology/software-servicesapplications/10590301-1.htmls en línea Granada (España) Año IX Número 11 2011 ISSN: 1695-324X
Borges, F. (2007). Cuando juego estoy aprendiendo. Los videojuegos y juegos de ordenador, aprendizaje fundamental en el siglo XX en UOC papers, 5, 1-4. http://www.uoc.edu/uocpapers/5/dt/esp/borges.pdf (11/06/2009).
Edirisingha, P. y Salmon, G. (2007). Pedagogical modeld for podcast in higher education. Beyond Distance Research Alliance Conference pre-print copy, May 2007, 1-6. https://lra.le.ac.uk/handle/2381/405 (24/08/2009).
Educause (2006). The Horizon Report, 2006 (Austin, The New Media).
Salmon, G. y Nie, M. (2008). Doubling the life of iPods en Salmon, G. y Palitha, E. Podcasting for learning in universities (ReinoUnido, McGrawhill).
Woodland, M. y Klass, D. (2005). Podcast solutions: the complete guide to podcasting (Nueva York, Friendsoft).
Published
Issue
Section
License
The authors who publish in this journal agree to the following terms: The authors retain the copyright and grant the journal the right to be the first publication of the work as well as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the authorship of the work and the initial publication in this magazine. Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (for example, in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it may lead to productive exchanges as well as further citation. Earliest and greatest of published works (See The Effect of Open Access).