The training of teachers in Didactics of Social Sciences in the Ibero-American sphere

Authors

  • María de la Encarnación Cambil Hernández Universidad de Granada

DOI:

https://doi.org/10.30827/unes.i12.24182

Abstract

A review of:

Sánchez, M. C., Ferrer, J. M., & Viva, V. (Eds.). (2021). La formación del profesorado en Didáctica de las Ciencias Sociales en el ámbito iberoamericano. Edit.UM.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

María de la Encarnación Cambil Hernández, Universidad de Granada

Universidad de Granada

References

AA. VV. (2020). Informe EDUCAUSE Horizon 2020 sobre tendencias en enseñanza superior y bibliotecas. Teaching and Learning Edition.

Bauman, Z. (2008). Los retos de la educación en la modernidad líquida. Gedisa

Freire, M. (2009). Competencias profesionales de los universitarios. Secretaria del Consejo Social de la Universidad de A Coruña.

López-Ruíz, J. (2011). Un giro copernicano en la enseñanza no universitaria: formación por competencias. Revista de Educación, 356, 279–301.

Published

2022-03-30

How to Cite

Cambil Hernández, M. de la E. (2022). The training of teachers in Didactics of Social Sciences in the Ibero-American sphere. Revista UNES. Universidad, Escuela Y Sociedad, (12), 118–120. https://doi.org/10.30827/unes.i12.24182

Issue

Section

Reseñas Bibliográficas