In key of archive. Syncretism as a guiding principle of the art-archive
Keywords:
Archival art, Art document, Contemporary art, Identity, MemoryAbstract
The revisionist and/or historicist reflection on memory shapes the ideology of many contemporary artistic practices whose formalization has found in the “archival art” a creative strategy in response to these conceptual purposes in order to build and underpin a present identity.
From these coordinates different creative procedures that adopt the archival form/aesthetic are analyzed, emphasizing in the study of their consubstantial disciplinary and medial syncretism.
Downloads
Downloads
Additional Files
- Fig. 1. Vista general de la exposición Alcira Soust Scaffo. Escribir poesÃa ¿vivir dónde?. Agosto-Noviembre 2018. Museo Universitario de Arte Contemporáneo–MUAC-UNAM. CD México. México. (Español (España))
- Fig. 2. Vista de la instalación de la exposición Alcira Soust Scaffo. Escribir poesÃa ¿vivir dónde?. Agosto-Noviembre 2018. Museo Universitario de Arte Contemporáneo–MUAC-UNAM. CD México. México). (Español (España))
- Fig. 3. Mark Dion. Harbingers of the Fifth Season. Instalación. 2014. Indianapolis Museum of Art. Indianapolis. EEUU. (Español (España))
- Fig. 4. Gerard Byrne. Newsstands. Instalación. 2007-. Lisson Gallery. Milán. Italia. (Español (España))
- Fig. 5. Antoni Muntadas. The File Room. Instalación. 1994. Museo Reina SofÃa. Madrid. España. (Español (España))
- Fig. 6. Juanan Requena. Al borde de toda emoción. Instalación. 2018. Museo de Santa Cruz. Toledo. España. (Español (España))
- Fig. 7. Thomas Hirschhorn. Ingeborg Bachmann Altar. Instalación. 2006. Parada de metro Alexanderplatz, BerlÃn. Alemania. (Español (España))
- Fig. 8. On Kawara . Today series/Date paintings. AcrÃlico sobre tela y periódico. Instalación. 1966-2014. Filadelfia. EEUU. (Español (España))
- RELACIÓN NUMERADA DE IMÃGENES INCLUIDAS EN EL ARTÃCULO (Español (España))
Published
How to Cite
Issue
Section
License
(c) Quiroga. Los originales publicados en la edición electrónica de esta Revista son propiedad de la misma, siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.
Salvo indicación contraria, todos los contenidos de la edición electrónica se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución "CREATIVE COMMONS RECONOCIMIENTO-NO COMERCIAL 4.0 ESPAÑA" (CC-by-nc). Puede consultar desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia. Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario.