Antonio Caballero y Góngora and “his love of the noble arts”

Authors

  • Jesús María Ruiz Carrasco Universidad de Córdoba. Departamen- to de Historia del Arte, Arqueología y Música. Facultad de Filosofía y Letras.

DOI:

https://doi.org/10.30827/quiroga.v0i17.0007

Keywords:

Academicism, Córdoba, Enlightenment, New Granada, Patronage

Abstract

Antonio Caballero y Góngora was an important ecclesiastical and political figure of the Spanish Enlightenment who, after a life marked by his progressive concern for art, devoted much of his activity as bishop of Córdoba to the patronage of training and artistic creation. A work that, on the basis of the artists promoted and protected by the prelate during the aforementioned period, meant the introduction of academic aesthetic values in the Cordoba Diocese.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Jesús María Ruiz Carrasco, Universidad de Córdoba. Departamen- to de Historia del Arte, Arqueología y Música. Facultad de Filosofía y Letras.

Licenciado en Historia del Arte desde 2014 por la Universidad de Córdoba, que le concedió el Premio Extraordinario Fin de Carrera de dicho año. En 2015 obtuvo el título del Máster en Patrimonio artístico andaluz y su proyección iberoamericana de la Universidad de Sevilla. Desde septiembre de 2016 es beneficiario de una ayuda FPU en la Universidad de Córdoba. Recientemente ha publicado en las revistas Ars Longa, Archivo Hispalense, Ars Bilduma, Laboratorio de Arte y Archivo Español de Arte.

Published

2020-06-27

How to Cite

Ruiz Carrasco, Jesús María. 2020. “Antonio Caballero Y Góngora and ‘his Love of the Noble arts’”. Quiroga. Revista De Patrimonio Iberoamericano, no. 17 (June):84-93. https://doi.org/10.30827/quiroga.v0i17.0007.

Issue

Section

Articles