Iconography and manual practice. The doors of the churchs of Cuenca (Ecuador)

Authors

  • Sergio Ramírez González Universidad de Málaga. Departamento de Historia del Arte. Facultad de Filosofía y Letras

DOI:

https://doi.org/10.30827/quiroga.v0i17.0006

Keywords:

Churchs, Cuenca, Iconography, Doors, Ecuadorian art

Abstract

The present work tackles the iconography and simbolic study of the entrance doors of the historic churchs of Cuenca, in Ecuador. As a true letter of introduction of the building, that works of art form for the believers a previus clear the way of spiritual preparation, based on figurative and emblematic representations in wood carving, that combine religious, political, expert and popular aspects, and in this way this doors determine a homogeneous combination of remarkable quality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sergio Ramírez González, Universidad de Málaga. Departamento de Historia del Arte. Facultad de Filosofía y Letras

Profesor de Historia del Arte de la Universidad de Málaga. Centra sus principales líneas de investigación en las artes plásticas del Renacimiento y Barroco, la arquitectura de los ingenieros militares y el arte en Hispanoamérica. En relación a ello, ha publicado numerosos libros, capítulos de libros y artículos. Está vinculado a proyectos de investigación nacionales e internacionales. Es profesor-tutor en el Centro Asociado de la UNED en Málaga.

Published

2020-06-27

How to Cite

Ramírez González, Sergio. 2020. “Iconography and Manual Practice. The Doors of the Churchs of Cuenca (Ecuador)”. Quiroga. Revista De Patrimonio Iberoamericano, no. 17 (June):70-82. https://doi.org/10.30827/quiroga.v0i17.0006.

Issue

Section

Articles