Social change and its reflection in education. Educational proposals from the music subject
DOI:
https://doi.org/10.30827/dreh.v0i2.7132Keywords:
society, education, musicAbstract
This abstract aims to define and differentiate the new functions which music is gaining in our society and the implications for schools and colleges where musical education is taught
Music, along with its new roles and different formats, situations and accessibility is of growing interest and is analyzed and dealt with at numerous conferences and expositions in our country.
Finally, a series of educational proposals are put forward which show the new uses and meanings that music has acquired in the present day and which may be of use or example for all of us who teach music.
Downloads
References
Area Moreira, M. (2005). La escuela y la sociedad de la información. Nuevas tecnologías, globalización y migraciones, 13-54. Barcelona: Octaedro.
De la Fuente García, D. (2010). La mujer y el arte. Un binomio histórico y universal para la educación intercultural. Posibles aplicaciones didácticas en el aula de música. In M. A. Ortiz Molina (Coord.), Arte y Ciencia. Creación y responsabilidad, 185-196. Coimbra: Fernando Ramos (Editor).
Ferreiro, R. F. (2006). El reto de la educación del siglo XXI: la generación N. Apertura, 5, 6 (2006). Disponible en: http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura/num5/pdfs/generacion_n.pdf Consultado en 5/11/2011.
García Valcarcel. A. (2003). Tecnología educativa. Implicaciones educativas del desarrollo tecnológico. Madrid: La Muralla.
Lara T. y otros. (2009). La competencia digital en el área de Lengua. Barcelona: Octaedro.
Sarramona, J. (2002). Desafíos a la escuela del siglo XXI. Barcelona: Octaedro.
Segovia, O. F. (Ed.) (2003). El aula inteligente. Nuevas perspectivas. Madrid: Espasa-Calpe.
Taberner Guasp, J. (2003). Sociología y educación. El sistema educativo en sociedades modernas, Funciones, cambios, conflictos. Madrid: Tecnos.