When the «worldly» modifies the poetic; another view of the female figure in the painting of Alonso Cano
Keywords:
Painting, Granada School, Women in painting, Cano, AlonsoAbstract
Among the characteristic features of the works of Alonso Cano is the way in which he gives life to his figures, which are paradigmatic in their poetic representation of beauty. The female figures are the finest representations of this “world-view” which imbues his paintings, from those of his first period in Seville to the last works in Granada and Málaga. The main contribution of this article is the discovery of another type of female figure present in some of his works: this figure is quite without lyrical tones and has been created from the vivid experience of nature, controlled, but authentic at the same time, near to everyday experience, a more earthy and mundane female.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:- Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que ser licenciado bajo una licencia Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la cita de la fuente original, con un uso no comercial y siempre que no se hagan obras derivadas.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).